REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Kabanosy i przekąski mięsne to dziś produkty, po które klienci sięgają pod wpływem impulsu

Kabanosy i przekąski mięsne to dziś produkty, po które klienci sięgają pod wpływem impulsu (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W sezonie letnim warto wyeksponować w sklepie przekąski i dania biwakowe. Prym w tej kategorii wiodą kabanosy i inne mięsne przekąski, zatem to one powinny mieć przewagę półkową nad kategoriami mniej popularnymi.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Sprzedaż przekąsek biwakowych rośnie zwłaszcza w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych – nad morzem, w górach i nad jeziorami. Jednak nie tylko. Jak zauważa Zbigniew Makulski, dyrektor ds. handlu w Zakładach Mięsnych Viando, przekąskę „na raz” chętnie kupi zarówno student wyjeżdżający w sezonie letnim na łono natury, jak kierowca będący w trasie, rodzice na szybkie śniadanie dla dzieci, pracownicy budowlani i inni. – W przypadku wielu z tych grup popyt utrzymuje się przez cały rok, a nie tylko w wakacje – podkreśla ekspert. Prognozuje, że popularność mięsnych przekąsek będzie rosła jeszcze przez wiele lat. Tym bardziej należy je dobrze eksponować - w dodatkowych lokalizacjach, np. na wystawkach paletowych, stojakach ekspozycyjnych, końcówkach regałów w głównych alejkach czy w pobliżu kas. Warto zainwestować także w materiały i akcje BTL, takie jak materiały POS, degustacje, promocje konsumenckie czy atrakcyjne pakiety produktowe. Tego typu narzędzia stanowią główny motor napędowy sprzedaży tej kategorii.

Lodówka niepotrzebna

Ewa Lewek, wiceprezes firmy Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska, potwierdza, że segment przekąsek biwakowych ma się dobrze. – Najlepiej sprzedają się kabanosy. Jednak latem znacząco rośnie spożycie wszystkich produktów z tej kategorii, których warunki przechowywania wskazują na możliwość przechowywania ich w temperaturach do 18 st. °C – mówi. Oferta tego typu produktów stale rośnie. W wielu sklepach spożywczych czy na stacjach benzynowych, spotkać można specjalne ekspozytory z kabanosami poza lodówką. Michał Bitner z firmy Indykpol Brand, wskazuje, że mocnym trendem na rynku kabanosów, który przybiera jeszcze na sile, jest coraz większa popularność wariantów drobiowych, w tym indyczych. – Doskonale uzupełniają one ofertę produktów wieprzowych – przekonuje nasz rozmówca. Zwraca przy tym uwagę, że to właśnie takie wersje są wybierane pod kątem dzieci, ale też coraz częściej z myślą o sobie. Jak zauważa Zbigniew Makulski, na rynku wędlin suchych i podsuszanych silne są obecnie trendy „czystej etykiety”, tradycji i ekologii. Z kolei Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia, wskazuje na miniaturyzację opakowań oraz ich nowe funkcjonalności, takie jak łatwe otwieranie czy funkcja „otwórz-zamknij”. – Lato to dobry czas na wprowadzanie nowości w kategorii przekąsek mięsnych, np. limitowanych smaków – podsuwa ekspert.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony