REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(fot. archiwum)

Duże sieci handlowe zarabiają dzięki modzie na diety wykluczające z jadłospisu gluten, laktozę czy cukier. W Tesco sprzedaż produktów bez glutenu wzrosła w ciągu roku o ponad 25 proc.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Jeszcze kilka lat temu osoby cierpiące na różnego rodzaju alergie czy nietolerancje pokarmowe miały spore trudności z zakupem odpowiednich dla danej diety artykułów spożywczych, dostępnych jedynie w sklepach specjalistycznych. Dziś oferta i różnorodność produktów skierowanych np. do osób unikających glutenu jest nieporównywalnie większa. Dane sprzedażowe pozwalają wnioskować, że jest to trend który będzie zyskiwał na znaczeniu w kolejnych miesiącach – podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Coraz większa grupa osób chorujących, zwiększająca się świadomość społeczna na temat nietolerancji pokarmowych, a także lepsza diagnostyka przyczyniają się do ciągle rosnącego zapotrzebowania na produkty odpowiednie dla osób cierpiących na celiakię. Według raportu opublikowanego przez Research and Markets popyt na żywność bezglutenową będzie się zwiększał w ciągu pięciu najbliższych lat średnio o 9,8 proc. rocznie.

Rezygnacja z glutenu jest częścią popularnego stylu życia. Konsumenci coraz częściej decydują się na unikanie w jadłospisie konkretnych składników, oprócz glutenu także np. laktozy czy cukru. Jedynie 19 proc. Polaków robi to ze względów zdrowotnych, 55 proc. badanych sięga po nie z powodów zdrowotnych, a 25 proc. urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowości. Wśród badanych, którzy nie sięgają po tego rodzaju żywność, 28 proc. zastanawia się nad rezygnacją z produktów zawierających gluten, cukier lub laktozę. Trend ten skutecznie wykorzystują duże sieci handlowe. Pod koniec 2015 roku sieć Tesco poszerzyła asortyment i teraz na półkach ma blisko 1000 produktów bez glutenu, cukru, laktozy, dietetycznych i pochodzących z upraw ekologicznych. Sprzedaż tych produktów w placówkach operatora między grudniem 2015 roku a styczniem 2016 roku wzrosła o ponad 25 proc. Z kolei Biedronka w ramach artykułów marki własnej oferuje produkty bezglutenowe ogólnego przeznaczenia, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Artykuły można rozpoznać dzięki umieszczonemu na opakowaniach znakowi Przekreślonego Kłosa. Są wśród nich m.in.: makarony, wafle ryżowe oraz – w ofercie czasowej – wędliny i ryby. Z badań wynika, że 74 proc. konsumentów kupuje dietetyczną żywność w dużych sklepach. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Iza 3 ponad rok temu

    Bożeno miałam to samo z automatem z panasonica ;) jednak to dobrze, że jest coraz więcej dostępnych produktów. i tak mam wrażenie, że Polska jest pod tym względem moooocno zacofana :(

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Bozenia 2 ponad rok temu

    to bardzo pocieszające, widziałam że nawet w Biedronce jest coraz więcej, np pojawił się już makaron i chleb bezglutenowy. A pamiętam jak miałam jako jedyna na osiedlu automat do chleba z panasonica ( swoją drogą mam już kolejny i super mi służy), i było kilka mam które miały dzieci z nietolerancją , w pobliżu nie piekła nic żadna piekarnia i byłam jak ten osiedlowy piekarz :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Roczsasa 1 ponad rok temu

    Rośnie sprzedaż żywności bezglutenowej, bo rośnie liczba osób ze stwierdzoną celiakią.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony