REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

HANDEL I DYSTRYBUCJA

drogerie i apteki

 

16 stycznia 2019, 16:27

(Rossmann Polska)

Zaufanie do marki, utożsamianie się z jej wartościami, posiadanie adekwatnych produktów, wygoda i szeroki wybór – to główne czynniki, które decydują o wyborach zakupowych Polaków. Takie wnioski można przeczytać w raporcie OC&C Retail Proposition Index 2018. Rossmann zajął w ogólnym rankingu bardzo wysokie 2. miejsce i jako jedyna drogeria sklasyfikowano go w Top 10 sieci handlowych.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

To była siódma edycja raportu i Rossmann po raz siódmy znalazł się na podium finalnego rankingu. Lider rynku drogeryjnego był drugi tuż za marką odzieżową Nike i przed Empikiem. Firma doradcza sprawdziła, jak ponad 4 tys. konsumentów oceniło 55 wiodących sieci detalicznych w Polsce.

Autorzy raportu zwrócili uwagę na czynniki emocjonalne, które są coraz bardziej istotne przy wyborach klientów. W 2012 r. tylko w 12 proc. przypadków decydowały one o postrzeganiu sieci. W 2018 r. wyniosło to już 37 proc. Co za tym idzie spadło znaczenie takiego czynnika jak m.in. stosunek ceny do jakości. Na wysoką ocenę marki najbardziej przełożyło się zaufanie do niej. Kluczowe było to, że istnieje ona od dawna, posiada bezpieczne i niezawodne produkty, a także spełnia swoje obietnice.

Poza pozycją wicelidera w ogólnym rankingu, Rossmann był najlepszy w kategorii „drogerie”. Drugie miejsce zajęło Hebe, a trzecie Sephora. Dalej sklasyfikowano: Drogerie Natura, Super-Pharm, Douglasa, Inglota, a także iPerfumy.pl.

Przypomnijmy, że w 2012 r. Rossmann był trzeci, a w latach 2013-2016 zajmował pozycję wicelidera. W roku 2017 uplasował się na 1. miejscu.

OC&C Retail Proposition Index to doroczne, globalne badanie sprawdzające postrzeganie sieci handlowych. Prowadzone jest w 8 krajach. Obejmuje 700 detalistów, których ocenia 50 tys. konsumentów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony