REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. materiały prasowe)

Debiut sieci dyskontowej Mere coraz bliżej. Z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że pierwszy polski sklep należący do rosyjskiej spółki może zostać otwarty już w wakacje. Budowę sieci dyskontowej Rosjanie zaczynają od południowej Polski, a dokładnie od Częstochowy. Hasłem reklamowym sieci w Rumunii i Polsce ma być: „Low cost. Every day” – co bardzo przypomina hasło "Codziennie niskie ceny" sieci Biedronka.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Marka handlowa Mere została zarejestrowana na potrzebę rozwoju sieci sklepów działających w Europie jako tzw. hard dyskonty, czyli sklepy, w których sprzedaż odbywa się prosto z palet.

W Rosji, właściciel tej marki prowadzi sklepy pod szyldami Sfetofor i Majak (z ros. latarnia morska). Jak informowaliśmy wcześniej, pierwszy sklep pod szyldem Mere w Polsce zostanie otwarty w Częstochowie. To o wiele później niż planowano. Przypomnijmy, że według wcześniejszych planów rosyjskiej firmy, w 2018 roku w naszym kraju miało być otwartych osiem sklepów.

Docelowo właściciel marki – Torgservis chciał uruchomić 105 sklepów. Wygląda na to, że mimo opóźnień, sieć wystartuje w Polsce zgodnie ze skorygowanymi planami już w te wakacje. W kwietniu tego roku operator firmy rozpoczął poszukiwania pracowników.

W ogłoszeniu o pracę na jednym z portali możemy przeczytać, że Mere poszukuje kierownika sklepu z dobrą znajomością języka rosyjskiego. Jeśli byłby to obcokrajowiec, wymagana jest doskonała znajomość języka polskiego. Firma oczekuje także doświadczenia w obsłudze dowolnego systemu magazynowo-księgowego, oferując zatrudnienie na podstawie umowy o pracę i możliwość awansu wraz z rozwojem sieci sklepów.

W Polsce sieć będzie rozwijana w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu. Poszukuje lokalizacje posiadające parking dla co najmniej 30-40 samochodów. Powierzchnia sprzedaży sklepów ma wynosić od 800 do 1 200 mkw.

Jeśli plany firmy się powiodą, na rynku dyskontów urośnie lokalna konkurencja, bo Mere zaoferuje o 20 proc. niższe ceny od rynkowych, co uzyskuje przez bezpośrednią współpracę z producentami, sztywną politykę kosztową i minimalną marżę handlową. Operator podkreśla brak opłat „za wejście” od producentów (czyli brak jakichkolwiek dodatkowych opłat, bonusów i podobnie działających mechanizmów).

W lutym br. sieć uruchomiła sklep w Niemczech - w Lipsku. Firma już zadeklarowała kolejne otwarcia. Marka jest obecna też w Rumunii. 

Sieć Mere należy do firmy Torgservis, która rozwija tam sieć sklepów pod szyldem Svetofor. Jej właścicielami jest rodzina Sznajderów, a dokładniej dwóch braci, którzy rozpoczęli budowę sieci dyskontów w Krasnojarsku na Syberii. Przedsiębiorcy bardzo dbają o swoją anonimowość, dlatego niewiele o nich wiadomo.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (7)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kasjer 7 2 dni temu

    A tak krzyczą ze Rząd jest anty RUS a tu proszę klient PL będzie dawał zarobić Oligarsze z RUS. Nie ważne kto ważne aby płacił podatki !!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~stary zgred 6 5 dni temuocena: 100% 

    Mając do wyboru Niemca , Portugalczyka, Francuza czy Anglika to już wolę Ruskich, jak zarobią to choć postawią -no i dogadać się łatwiej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Piotr11 5 5 dni temuocena: 50% 

    czekam z niecierpliwością, na pewno będę tam kupował

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TakiJeden 4 5 dni temuocena: 50% 

    Przecież to nie ma szans na powodzenie. Dyskonty w tym kształcie w Polsce miały rację bytu 15-20 lat temu, a nie teraz. Teraz wymagamy dobrej jakości w niskiej cenie. Mere oferuje tylko to drugie. Same sklepy wyglądają jak Biedronki z początku działalności, to także nie zachęca do odwiedzin. Myślę, że Mere zaliczy w Polsce krótki epizod.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ludwik 3 6 dni temuocena: 60% 

    Panie Morawiecki nie dość obcych ? Portugalia ! Niemcy!! Rosja! Ukraina ! Puśćmy jeszcze Mongolie z bydłem co ? i Tak już nie ma co sprzątać masakra.

    oceń komentarz
  • ~Bakbar 2 6 dni temuocena: 40% 

    szanse na powodzenie niewielkie bardzo niewielkie... no może pojedyncze lokalizacje w okolicach wschodniej granicy

    oceń komentarz
  • ~Mati 1 6 dni temuocena: 25% 

    Niech (fragment komentarza niezgodny z regulaminem został usunięty) do Moskwy !

    Edytowany: 6 dni temu

    oceń komentarz
do góry strony