REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. materiały prasowe)

W trzecim kwartale 2019 r. Grupa Agora odnotowała 293,3 mln zł przychodów – to o ponad 13 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 r. Wzrost ten zapewniło grupie zwiększenie wszystkich kategorii przychodowych, w tym gastronomii, a zwłaszcza działalności kinowej.

REKLAMA

W minionym kwartale Grupa Agora istotnie poprawiła swoje wyniki operacyjne. Zysk na poziomie EBITDA wzrósł do 27,8 mln zł, na poziomie EBIT do 6,2 mln zł, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 7,5 mln zł. Po 9 miesiącach roku całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 871,5 mln zł, zwiększając się o 9,6 proc. w porównaniu do odnotowanych w tym samym okresie 2018 r.

Agora, dzieląc swoje przychody na poszczególne kategorie, kwalifikuje swoją działalność gastronomiczną do tzw. "pozostałej sprzedaży". W trzecim kwartale 2019 r. przychody w całej tej kategorii wyniosły 20,7 mln zł i były o 60,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie przed rokiem. W okresie styczeń-wrzesień przychody te wyniosły 50,3 mln zł (wzrost o 28 proc. rok do roku). - Na wzrost tej wartości rzutowały głównie wpływy z działalności gastronomicznej grupy - czytamy w raporcie.

Biznes gastronomiczny Agory, obejmujący Foodio Concepts (Papa Diego, Van Dog) i Step Inside (Pasibus), zaliczany jest przez spółkę do segmentu filmowo-kinowego. W trzecim kwartale 2019 r. działalność w ramach Foodio Concepts "miała negatywny wpływ na wynik segmentu, głównie ze względu na fakt, że w obecnej, początkowej fazie rozwoju tego przedsięwzięcia koszty związane z uruchamianiem kolejnych lokali gastronomicznych przewyższają przychody generowane przez tą działalność" - napisano w raporcie Agory.

Od początku roku do końca września przychody ze sprzedaży barowej w kinach Helios wzrosły o 31,2 proc. do kwoty 77,3 mln zł, "przede wszystkim ze względu na wyższą frekwencję kinową oraz wyższe średnie ceny za produkty w barach".

W minionym kwartale działalność gastronomiczna Agory, prowadzona w ramach sieci Helios, powiększyła się o dwa nowe lokale marki Pasibus – z burgerami tworzonymi na podstawie autorskich receptur. Jeden z nich otwarty został w sierpniu 2019 r. w Olsztynie w Galerii Warmińskiej, zaś drugi we wrześniu w Katowicach w centrum handlowym Silesia City Center.

Na koniec trzeciego kwartału działały już łącznie cztery lokale Pasibus stworzone we współpracy z Heliosem. Zaś od lipca 2019 r. mieszkańcy Łodzi mogą spróbować kuchni meksykańskiej w nowej restauracji Papa Diego w Manufakturze.

Na koniec września Agora miała już 12 restauracji Papa Diego, cztery lokale Van Dog i cztery punkty Pasibus. W ostatnich trzech miesiącach 2019 r. Agora zamierza otworzyć jeszcze cztery Pasibusy i dwie restauracje Papa Diego.

W minionym kwartale przychody ze sprzedaży biletów do kin zwiększyły się do 63 mln zł. Łącznie w trzecim kwartale w kinach Heliosa zakupiono ponad 3,4 mln biletów, czyli o ponad 20 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamika wzrostu liczby sprzedanych biletów w kinach sieci Helios była po raz kolejny wyższa od rynkowej (zgodnie z danymi Boxoffice.pl, 12,6 proc. w Heliosie, a 4,5 proc. na całym rynku). Jednocześnie o ponad 35 proc. wzrosły przychody ze sprzedaży barowej w kinach, wyższe były też wpływy kin Heliosa z reklam.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~RAVEN123 2 16 dni temu

    To jest wzorowy powiedziałbym przykład na to, że w zakresie zakładania spółek w Polsce pilnie jest potrzebna nowelizacja ustawowa. Od bardzo dawna Polska jest rąbana przez metody pt. ciche podmioty zarejestrowane w Polsce, a za nimi stojące wielkie marki i bezkarne korporacje bo urząd skarbowy dobierze się tylko do pierwszej wydmuszki "XYZ Sp. z o.o." a wielki koncern zagraniczny zarejestrowany za granicą na Cyprze, Panamie czy jakimś Księstwie Brunei najpierw oszuka, a potem nie poniesie kary. W wypadku Agory jest to metoda odwrócona tzn. konsekwentne chowanie swojej marki. W życiu bym NIC nie kupił w żadnym z wymienionych w artykule BARÓW omylnie zwanych restauracjami, albo nie poszedł do Heliosa wiedząc kto stoi za tym biznesem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~77 1 26 dni temuocena: 100% 

    Restauracja to lokal w ktorym jest: kelner, sztucce, talerze, a nawet moze byc obrus, serwety na kolana, piekne kieliszki, swiece, swieze kwiaty. Papa Diego nie ma nawet jednego atrybutu restauracji. Jest to BAR, BAR SZYBKIEJ obslugi. Z restauracja nie laczy go nic. Jesli musimy sami stac w kolejce, odebrac jedzenie i doniesc je wlasnorecznie do stolika to jestesmy w barze, a nie w restauracji. Jesli w dodatku nie ma talerzy, sztuccow, wiec jemy rekoma z plastiowej tacki to jestesmy w fast foodzie - najtanszej jadlodajni dla najmniej wybrednych i najmniej wymagajacych klientow. Samooobsluga i zarcie z papieru NIE sa restauracja.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony