26 kwietnia 2018
Chata Polska uzyskała w I kwartale br. ponad 3 proc. wzrost obrotów LfL. – To bardzo dobry wynik – powiedział na spotkaniu z franczyzobiorcami Robert Siemiński,...
Majówka już za pasem w związku z tym agencja badawcza Nielsen sprawdziła, co podczas długiego weekendu robią Polacy. Konsultanci zbadali, które produkty najszybciej...
PKN ORLEN opublikował swoje wyniki za I kwartał br. Koncern zwiększył w tym czasie wydobycie i sprzedaż we wszystkich segmentach działalności.
25 kwietnia 2018
24 kwietnia 2018
23 kwietnia 2018
19 kwietnia 2018
18 kwietnia 2018
17 kwietnia 2018
Jeden z liderów produkcji słonych przekąsek na polskim rynku, firma Internsnack od teraz będzie współpracować z informatycznym potentatem, spółką Infor....
20 kwietnia 2018
Firma FM Logistic Polska podpisała umowę na obsługę w zakresie składowania i dystrybucji towarów do odbiorców w Polsce i za granicą z firmą Chipita Poland. Umowa...
W projekcie nowelizacji Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych rząd ujednolicił wymiary paczek papierosów. Od 2020 roku...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
krajowe sieci handlowe
inwestycje w handlu
hipermarkety, supermarkety i dyskonty
11 kwietnia 2018, 23:37
wiadomoscihandlowe.pl
(Dino Polska)
Spółka Dino opublikowała bardzo dobre wyniki finansowe za 4Q’17, które były powyżej oczekiwań rynkowych. Sprawdzony model biznesowy sprawia, że – zdaniem analityków DM mBanku - Dino jest w stanie kontynuować dynamiczną poprawę sprzedaży porównywalnej (powyżej oczekiwań w 4Q’17), rentowności sprzedaży oraz marży EBITDA. Eksperci wskazują, że poprawie uległ również cykl konwersji gotówki (-5,4 dnia r/r do -52 dni na koniec 2017 roku), gdzie nadal widzimy wysoki potencjał (zakładamy poprawę o 1,5 dnia średniorocznie w latach 2018-21).
Biorąc pod uwagę bardzo mocny trend w sprzedaży spółki analitycy DM mBanku – podnieśli swoje oczekiwania dynamiki sprzedaży/mkw. do 6,5 proc. r/r w 2018 roku (vs. 5,9 proc. r/r). I wskazują, że dalszy dynamiczny wzrost skali działalności powinien przełożyć się na kontynuację poprawy warunków handlowych (wzrost rentowności sprzedaży oraz dalszą poprawa cyklu konwersji gotówki), rozwodnienie kosztów SG&A, co łącznie powinno pozwolić spółce na poprawę marży EBITDA.
Eksperci aktualizując swoje prognozy podwyższyli oczekiwania dotyczące sprzedaży/mkw. oraz podniesli szacunki dotyczące marży EBITDA (+0,2p.p. do 9,1 proc. względem poprzednich szacunków). Biorąc pod uwagę powyższe oczekują 541,9 mln zł EBITDA’18 (+35 proc. r/r vs. skorygowana EBITDA) oraz średniorocznego wzrostu EBITDA w tempie 21,4 proc. w latach 2017-2021 (najwyższe tempo wzrostu z grupy porównawczej).
Uwzględniając prognozy analityków mBanku spółka jest wyceniona na 26x P/E’18 oraz 0,57x EV/EBITDA Growth’18, który odzwierciedla wzrostowy profil spółki. Biorąc powyższe pod uwagę, podtrzymali rekomendację kupuj dla akcji z ceną docelową 103,5 zł/akcję.
Zdaniem ekspertów potencjał do poprawy rentowności wraz ze wzrostem skali działalności Dino jest w stanie sukcesywnie poprawiać rentowność sprzedaży (+0,6/+0,3/+0,1p.p. do odpowiednio 22,6 proc./22,9 proc./23 proc. w latach 2015-17). Jednocześnie coraz lepsze wykorzystanie systemu logistyki, oszczędności w kosztach materiałów oraz rozwodnienie kosztów G&A pozytywnie kontrybuują do rentowności EBITDA spółki (stabilny wzrost w latach 2015-17). Powyższe tendencje powinny wspierać rentowność spółki również w kolejnych okresach.
Zabezpieczenie działek na ponad 1250 sklepów i aktywne poszukiwanie nowych lokalizacji przełożyło się na około 495 zabezpieczonych działek na koniec 2017 roku. Zdaniem analityków takie tempo pozyskiwania działek ma uzasadniać bardziej agresywne założenie ekspertów dotyczące dynamiki wzrostu sieci Dino w latach 2018-20 (21 proc. CAGR 201820) vs. plany przedstawione przez zarząd w IPO (15,7 proc. CAGR 2018-20).
Spółka poprawiła cykl konwersji gotówki do – 52 dni na koniec 2017 roku (-5,4 dnia r/r), co znacznie przewyższa średnioterminowy cel poprawy o 1-2 dni rocznie. Optymalizacja kapitału obrotowego połączona z wysoką dynamiką wyników powinny pozwolić spółce – zdaniem analityków - na pokrycie Capex przez CFO na poziomie 101 proc./91 proc./114 proc. odpowiednio w latach 2017-19P.
Spółka Dino Polska otworzyła w I kw.2018 r. 25 nowych sklepów wobec 11 rok
Szymon Piduch, prezes Dino Polska poinformował, że zarządzana przez niego sieć sklepów
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 154
10 kwietnia 2018
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
12 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.