REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)
Supermarket typu dom i ogród sieci Bricomarche

Supermarket typu dom i ogród sieci Bricomarche (Grupa Muszkieterów)

Rekordy na rynku budownictwa mieszkalnego, a także remonty b. pozytywnie przełożyły się na całkowity rynek* artykułów DIY w Polsce, który wzrósł o 5,2 proc. Jak wynika z raportu PMR pt. „Rynek artykułów DIY w Polsce 2018. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2018-2023” wartość rynku DIY sięgnęła 54,6 mld zł.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Jak wskazuje Jarosław Frontczak, główny ekspert handlu detalicznego PMR rynek artykułów DIY w Polsce kwitnie, na co z jednej strony wskazują wyniki największych graczy, takich jak Castorama, Leroy Merlin, OBI, a z drugiej  to, co się dzieje na rynku budownictwa mieszkaniowego, które w zeszłym roku osiągnęło najlepsze wyniki od dekady. - Bardzo ważnym czynnikiem są także remonty, nie tylko przeprowadzane w domach czy mieszkaniach własnoręcznie lub przy pomocy wynajętych specjalistów, ale także na rynku nie mieszkaniowym. Coraz częściej pracownicy zwracają uwagę na to, w jakim standardzie pracują, a najlepsi pracodawcy dużo inwestują aby biura były wizytówkami i kolejnym czynnikiem sprzyjającym zatrudnieniu na rynku o tak niskim bezrobociu – mówi Jarosław Frontczak.

Według eksperta PMR te wszystkie czynniki sprawiają, że zarówno rynek artykułów DIY, gdzie klientem końcowym jest osoba indywidualna jak i ten, gdzie jest to firma czy instytucja, odnotowują bardzo wysokie dynamiki wzrostu. - Z drugiej strony, rekordowe wyniki w ostatnich dwóch latach, czyli w 2016 i 2017, będą sprawiać, że rynkowi trudno już będzie rosnąć aż tak mocno , co ma związek z efektem wysokiej bazy, a także z mniejszą liczbą pozytywnych czynników wpływających na rynek, takich jak rosnące wymagania dla kredytobiorców, mniejsze wsparcie programów rządowych, czy choćby wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę – dodaje analityk.

Efekty zakazu handlu w niedzielę

W związku z nowym prawem, konsumenci mają mniej czasu na robienie zakupów codziennych, co negatywnie wpływa na liczbę klientów kupujących produkty spontanicznie, przy okazji innych zakupów. O ile w przypadku zakupów spożywczych czy mniejszych zakupów przemysłowych (odzież, obuwie, kosmetyki, chemia gospodarcza) zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów będzie łatwiejsza, to w przypadku przeprowadzania dużych zakupów związanych z budową domu, remontem lub zmianą wystroju mieszkania może być to znacznie trudniejsze.

Takie zakupy są czasochłonne, a liczba wolnych od pracy dni, w które możliwe będzie odwiedzenie sklepu spadnie z dwóch do jednego w tygodniu. Co więcej, na wsi i w mniejszych miejscowościach (tereny rolnicze) sobota często traktowana jest jak zwykły dzień pracy, co oznacza, że liczba dni wolnych od pracy, w które możliwe jest zrobienie zakupów spadnie do zera.

- Sieci sklepów z materiałami budowlanymi i wyposażenia wnętrz spodziewają się więc zwiększonej aktywności klientów w inne dni tygodnia i już wprowadzają zmiany. Castorama zwiększa obsadę pracowników w weekendy, a Leroy Merlin w piątki i soboty wydłuża godziny pracy wszystkich swoich marketów w Polsce. Scentralizowanych planów co do wydłużenia pracy sklepów w tygodniu nie ma natomiast franczyzowa sieć Mrówka, gdzie o godzinach otwarcia zdecydują właściciele sklepów – wskazuje Jarosław Frontczak.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony