REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Strona 2 z 3
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

(materiały własne)

- Biznes musi dostosować się błyskawicznie do realiów. Wyniki badania „e-Commerce w czasie kryzysu 2020” wyraźnie wskazują, że klienci wybierają zakupy w Internecie. Na kanale online skupiła się niemal połowa badanych w wieku 35-44 lata. Również mieszkańcy mniejszych miast wybrali Internet w celu zaopatrzenia się w środki higieniczne lub detergenty. Wyniki raportu pokazują, że sytuacja wzmocni rozwój e-commerce w Polsce oraz wpłynie na zmianę nawyków zakupowych Polaków - podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Niestety badani wskazują, że często nie mogą dokonać zakupów ze względu na braki produktowe. W szczególności dotyczy to e-zakupów spożywczych. 59 proc. internautów ocenia dostępność produktów spożywczych w e-sklepach źle lub bardzo źle. Dodatkowo internauci mają zastrzeżenia do produktów dostępnych w Internecie, które są bezpośrednio związane z ochroną przed koronawirusem. Zdaniem badanych ich opisy nie są dobrze przygotowane do obecnej sytuacji i często wprowadzają w błąd (56 proc.). 

- Obecna sytuacja pokazała, że zakupy online mogą być nie lada wsparciem dla konsumentów, o ile oczywiście e-commerce też będzie na taki wzrost zainteresowania przygotowany – produkty w e-sklepach dostępne w dość szybkim czasie, a dostawy regularne. Konsumenci szybko zauważają takie rzeczy jak wydłużone terminy dostaw, braki „na cyfrowych półkach”, czy zawyżone ceny. Widać tez jednak, że polski e-commerce szybko reaguje na pojawiające się wyzwania, chociażby wprowadzając bezkontaktowe dostawy czy dostawy bez opłat. Dla e-commerce to eweidentnie czas próby, ale też możliwość zaistnienia jeszcze szerzej w zwyczajach zakupowych Polaków - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

35 proc. internautów wskazuje, że obecna sytuacja wymusiła zmiany ich codziennych zachowań. W szczególności dotyczy to kontaktów z innymi ludźmi. 57 proc. badanych ograniczyło kontakty z innymi osobami, a 55 proc. internautów postanowiło ograniczyć również wychodzenie z domu. 

- Kolejne dane pokazują, że Polacy z drobnymi wyjątkami potrafią stosować się do zaleceń dotyczących niewychodzenia z domu. Dlatego właśnie oblężenie przeżywają wszystkie usługi, które mogą być realizowane online. Również branża wymiany walut online notuje wzrosty nie tylko poprzez dynamiczne zmiany kursów, ale również ze względu na ograniczenie ryzyka odwiedzania kantorów stacjonarnych – mówi Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy serwisu Walutomat.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony