REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Najpowszechniej stosowanym przez e-sklepy z żywnością rozwiązaniem mającym napędzić sprzedaż, jest organizacja przed Świętami Bożego Narodzenia licznych promocji

Najpowszechniej stosowanym przez e-sklepy z żywnością rozwiązaniem mającym napędzić sprzedaż, jest organizacja przed Świętami Bożego Narodzenia licznych promocji (fot. pixabay.com)

W kanale e-grocery przedświąteczna sprzedaż zależy przede wszystkim od tego, ile zostało czasu do Bożego Narodzenia – najpierw rosną zakupy środków czyszczących, potem produktów na prezent, czyli słodyczy, kawy czy przetworów z kategorii premium. Jak wynika z naszych rozmów z właścicielami e-sklepów, wzrosty obrotów na przełomie listopada i grudnia sięgają od kilku do nawet kilkudziesięciu procent.

REKLAMA

Polski rynek e-grocery jest jeszcze stosunkowo młody. Udział e-grocery w sprzedaży online wynosi około 1 proc.. To znacznie mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Potencjał rynku e-grocery jest jednak niezwykle duży, a nasz rodzimy rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Roczne tempo wzrostu e-grocery osiąga poziom około 15-20 proc.. Polacy coraz chętniej decydują się na kupowanie artykułów spożywczych przez Internet.

Okres przed świętami jest korzystny dla internetowego handlu żywnością. Ma na to wpływ kilka czynników. Jak wskazuje Piotr Kondraciuk, prezes sklepu internetowego Polski Koszyk, przede wszystkim klient, który na codzień kupuje online, również zakupy świąteczne będzie robił w tym kanale sprzedaży, gdyż przyzwyczajenie do wygody e-zakupów jest, niezwykle trudne do zmiany. – Wzrosty generowane przed świętami przez stałych klientów wynikają wprost ze wzrostu wartości ich zamówień. Natomiast drugą grupą klientów są ci, którzy kupują żywność online tylko okazjonalnie, np. poszukując wyjątkowych produktów czy smaków, aby urozmaicić swój świąteczny stół czymś wyjątkowym. Do tej grupy podobna jest grupa trzecia, czyli klienci kupujący online produkty na prezent dla najbliższych. Dotyczy to zarówno tych, którzy szukają np. wyjątkowych konfitur, ale również sporą grupę stanowią klienci, którzy nie mogli dotrzeć do Polski na święta i dokonują zakupów na święta w innych krajach – wskazuje Kondraciuk.

Dodaje, że z doświadczeń jego sklepu wynika, że wszystkie grupy klientów generują wzrost sprzedaży w grudniu na poziomie między 25 a 35 proc. w stosunku do drugiego w kolejności najlepszego miesiąca sprzedażowego w roku. – Co szczególnie ważne, wiele osób, które dokonały zakupów po raz pierwszy okresie przedświątecznym pozostaje naszymi klientami w kolejnym roku – zaznacza prezes Polskiego Koszyka.

Przed świętami koszyki zakupowe rosną również w kanale e-grocery sieci Carrefour. Jak podaje biuro prasowe operatora, są one o kilka procent wyższe w porównaniu do innych okresów. – Popularnością cieszą się podobne produkty jak w naszych sklepach stacjonarnych. Zamawianie w internecie zakupów spożywczych z dostawą do domu jest dla klienta rozwiązaniem wygodnym i oszczędzającym czas. Ma to szczególne znaczenie w okresie przedświątecznym, gdy w tradycyjnych sklepach znacząco wzrasta liczba dokonujących zakupy – komentują przedstawiciele sieci Carrefour. Zaznaczają przy tym, że w skali rocznej skala wzrostu liczby klientów e-grocery Carrefour to wartości trzycyfrowe.

Zdaniem właścicieli e-sklepów, motywacje klientów online w okresie przedświątecznym niewiele się różnią od motywacji w innych okresach roku. Liczy się głównie wygoda i szerokość oferty. Coraz częściej jednak konsumenci oczekują również zaspokojenia niecodziennych potrzeb w zakresie unikalności produktów.

– Humorystycznie okres przedświąteczny możemy podzielić na czas zakupów środków czyszczących i czas kupowania śledzia i karpia. Na poważanie, to faktycznie zawartość koszyka determinowana jest przez liczbę dni pozostającą do Wigilii, gdyż koniec listopada i początek grudnia to zwykle zakupy środków czyszczących, zapewne na potrzeby przedświątecznych porządków, oraz zakupy słodyczy, unikalnych przetworów, kaw itp. z przeznaczeniem na prezenty – wymienia Piotr Kondraciuk. Następnie od połowy grudnia do wigilii dominują produkty, które znajdą się na świątecznym stole, w tym również ryby i przetwory z ryb.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony