REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Karolina Złotkovska, analityk Euromonitor International.

Karolina Złotkovska, analityk Euromonitor International. (Euromonitor International.)

Strona 2 z 5
REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)


Jednak jak sygnalizuje Karolina Złotkovska z Euromonitor International pomimo iż ilość tradycyjnych sprzedawców artykułów spożywczych kurczy się od lat, wciąż stanowi ważną część sprzedaży spożywczej w Polsce. - Kanał ten przeważa wciąż jeżeli chodzi o ilość punktów sprzedaży, obejmując 66 proc. całości w 2017 roku. W tym kontekście warto zauważyć, że tradycyjne rynki oraz sklepy spożywcze odpowiadają za znacznie niższy, wynoszący 20 proc. udział w wartości rynku. Tradycyjni sprzedawcy artykułów spożywczych tracą swoją pozycję głównie przez dyskonty, sklepy typu convenience czy supermarkety, które umacniają swoją pozycję w dużych miastach, ale też zaczęły pojawiać się w mniejszych miejscowościach - komentuje Karolina Złotkovska.

I dodaje: - Niska penetracja nowoczesnych sprzedawców w wielu krajach Europy Wschodniej jest spowodowana przede wszystkim brakiem inwestycji, niestabilną sytuacją ekonomiczną i polityczną, a także preferencjami danego społeczeństwa wynikającymi z historii, które powodują, że różnego rodzaju targi, kioski i małe, niezależne sklepy spożywcze wciąż mogą istnieć. Natomiast rozwój nowoczesnego handlu detalicznego powiązany jest z procesami globalizacji i urbanizacji, oraz ze zmianami w zachowaniu konsumentów. Według przewidywań firmy Euromonitor International, w 2022 roku udział nowoczesnego handlu detalicznego osiągnie 84 proc. całości sprzedaży detalicznej jedzenia w Polsce, w porównaniu do 72 proc. we Wschodniej Europie.

Wygoda napędza rynek, konsumenci wrażliwi na ceny

Nowoczesny handel detaliczny skupia się na uproszczeniu procesów kupna i konsumpcji, starając się sprawić, iż będą one jak najdogodniejsze dla konsumenta. W konsekwencji, wygoda to jeden z głównych czynników nowoczesnego rynku, charakteryzującego się zwiększającą się proporcją globalnej populacji żyjącej w obszarach miejskich, wzrostem małych gospodarstw domowych oraz starzeniem się populacji. Jednakowoż, klienci pozostają wrażliwi na cenę i szukają jak najlepszych ofert. „Trend wygody” odzwierciedla się w znacznym rozwoju sklepów typu convenience, a także rozciąga się na inne kanały dystrybucji, kreując jak najlepsze doświadczenie dla konsumentów.

- Wkład sklepów typu convenience w udziale wartościowym zwiększył się z 23 proc. w 2012 roku do 27 proc. w 2017 w kontekście nowoczesnego handlu artykułami spożywczymi. Branża skupia się na rozwoju produktów prostych w konsumpcji, począwszy na ulokowaniu, a skończywszy na opakowaniach. W wyniku presji wynikającej z tendencji na wygodę, firmy bazujące na formacie hiper- i supermarketów zaczynają otwierać mniejsze placówki, które mają imitować małe sklepy typu convenience. Na przykład światowy potentat handlu detalicznego Auchan w tym roku otworzył pierwszą placówkę typu convenience w Polsce – komentuje – podkreśla analityk firmy Euromonitor.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 27

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pablo 3 ponad rok temuocena: 100% 

    Analiza nie jest obszerna i nie jest też do końca na temat zgodnie z tytułem artykułu. Brakuje danych np. kto jest największy na rynku polskim itd.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lemoda 2 ponad rok temuocena: 0% 

    Wyborna analiza. Jest co czytać, ale warto poświęcić chwilkę na skonsumowanie wszystkich danych. (treść niezgodna z regulaminem usunięta przez moderatora)

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Szary 1 ponad rok temuocena: 40% 

    Super przydatny , merytoryczny materiał

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony