REKLAMAMLEKOVITA - Święta Masło - Baner Główny (03-07.12.2019)
Karolina Złotkovska, analityk Euromonitor International.

Karolina Złotkovska, analityk Euromonitor International. (Euromonitor International.)

Strona 4 z 5
REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

I dodaje: - Sprzedawcy detaliczni wspierali swoje strategie sprzedaży przez Internet aplikacjami mobilnymi, które mogą być użyte między innymi w celu porównania cen, otrzymywania zniżek czy sprawdzania statusu przesyłki. Gracze na rynku wdrażają strategie omnichannel tak, aby klienci mogli wygodnie kupić produkt online i odebrać go w sklepie, ale też aby mogli odebrać paczkę w domu, aby w razie potrzeby zwrócić ją do sklepu stacjonarnego. Jednocześnie platformy internetowe mają funkcję informacyjną- klient może zapoznać się z ofertą sklepu online, a następnie odwiedzić placówkę. Niektóre sklepy instalują samoobsługowe stanowiska w których klienci mogą wyszukać i zamówić produkt na miejscu. Takie rozwiązania dostępne są m.in. w niektórych placówkach sieci Empik czy hipermarkecie Carrefour w Poznaniu.

- Usługa click&collect staje się coraz bardziej popularna w przypadku sklepów z produktami niespożywczymi (z ciuchami, obuwiem, elektroniką czy multimediami). Za przykład może posłużyć LPP SA, właściciel około 1000 sklepów odzieżowych w Polsce, który mocno skupia się na strategii omnichannel, udostępniając klientom usługę click&collect czy zwrot produktów zakupionych online w sklepie stacjonarnym. Większość krajów odnotowała dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej w 2017 roku, ze średnią wartością stopy wzrostu równą 32 proc. w całej Europie Wschodniej w porównaniu do 2016 roku – wskazuje Karolina Złotkovska.

Fuzje i przejęcia zmieniają krajobraz handlu

W 2017 roku rynek sprzedaży detalicznej zanotował kilka znaczących transakcji. Naspers sfinalizował sprzedaż 100 proc. udziałów w jednych z najpopularniejszych platform zakupów online- Allegro oraz Ceneo funduszom korzystającym z doradztwa firm private equity Cinven, Permira i Mid Europa.  Bookzz Holginds Litd kupił Empik, sieć księgarni z multimediami. Studio Moderna doo przejęła Mango Media, polski kanał telewizyjny dedykowany zakupom w domu.

Na rynku spożywczym Eurocash SA prowadził aktywną politykę przejęć, finalizując przejęcie Eko Holding SA, właściciela supermarketów Eko i Ledi, a także podpisał list intencyjny z Mila SA, co oznacza kupno sieci supermarketów należących do spółki Mila. Dodatkowo niedawne przejęcie przez grupę private equity CVC Capital Partners sieci sklepów convenience Żabka, która w Polsce operuje w 4000 placówkach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 27

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pablo 3 ponad rok temuocena: 100% 

    Analiza nie jest obszerna i nie jest też do końca na temat zgodnie z tytułem artykułu. Brakuje danych np. kto jest największy na rynku polskim itd.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lemoda 2 ponad rok temuocena: 0% 

    Wyborna analiza. Jest co czytać, ale warto poświęcić chwilkę na skonsumowanie wszystkich danych. (treść niezgodna z regulaminem usunięta przez moderatora)

    Edytowany: ponad rok temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Szary 1 ponad rok temuocena: 40% 

    Super przydatny , merytoryczny materiał

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony