REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej

Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej (Kompania Piwowarska)

- Premiumizacja i rewolucja piwna to dwa trendy, które realnie mają dzisiaj miejsce i w widoczny sposób wpływają na zmiany w sektorze browarniczym. Bardzo mocne wzrosty notują piwa bezalkoholowe, piwa smakowe i specjalności – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

W tym roku sezon na rynku piwa rozpoczął się b. wcześnie, wydaje się, że będzie udany dla branży browarniczej, m.in. ze względu na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, dobrą koniunkturę gospodarczą i rosnącą sprzedaż detaliczną. Jaki ten rok będzie dla browarów w Polsce, czy rynek urośnie?

Już od wielu lat branża jest stabilna wolumenowo, a ewentualne zmiany są niewielkie. W tym roku obserwujemy nie tylko wzrost wolumenowy, ale - co nas cieszy - również wartościowy. Złożyło się na to kilka czynników, m.in. bardzo dobra pogoda. Ciepła wiosna przyniosła wczesny początek sezonu.

Dodatkowo w kolejnych miesiącach średnia temperatura przekraczała średnią za ostatnie 10 lat, co sprawiło, że piwosze wyjątkowo chętnie gasili pragnienie swoim ulubionym napojem. Na branżę pozytywnie wpłynęły także mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji.

Jaka jest szansa na wzrost na całym rynku?

W ostatnich latach wahnięcia na rynku piwa oscylowały wokół 1 proc., w zależności od tego, czy byliśmy świadkami dużego wydarzenia sportowego, które napędzało sprzedaż piwa, czy też nie. W tym roku będzie podobnie. Szacuję, że wolumenowy wzrost rynku może sięgnąć 1 proc., a może nawet 2 proc.

Co napędzało sprzedaż Kompanii Piwowarskiej?

Dla Kompanii Piwowarskiej, bardzo ważny jest też wzrost wartościowy, a ten jest generowany przez sprzedaż produktów premium. Premiumizacja i rewolucja piwna to dwa trendy, które realnie mają dzisiaj miejsce i w widoczny sposób wpływają na zmiany w sektorze browarniczym.

Bardzo mocne wzrosty notują piwa bezalkoholowe, piwa smakowe i specjalności. Dzięki temu, że wprowadziliśmy w tym sezonie dużo nowości, udało się nam wzorowo odrobić zadanie domowe – nasze wyniki pokazują, że w wyżej wymienionych segmentach rośniemy dwucyfrowo.

W ubiegłym roku piwa bezalkoholowe zanotowały wzrost o 22 proc. na całym rynku. Czy Kompania Piwowarska planuje dalszy, mocny rozwój tej kategorii produktów? Wydaje się, że nie młody konsument oczekuje tego typu produktów?

Podążamy za konsumentem, a jego preferencje są dla nas swoistym kompasem wyznaczającym kierunek rozwoju portfolio. Młodzi konsumenci rzeczywiście są mocno zainteresowani ofertą piw lżejszych i bezalkoholowych. Tego rodzaju piwa wpisują się w trendy związane ze zdrowym i aktywnym trybem życia, który zyskuje w Polsce popularność. Warto podkreślić, że nie tylko młody konsument sięga po piwo „zero procent”.

To ciekawe, z tego co mogłoby się wydawać, to młode pokolenie wychowane na Coca Coli pije piwa smakowe lub bezalkoholowe, a starsi konsumenci preferują goryczkę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~? 1 10 dni temu

    zgodzę się tylko, że faktycznie jako lider chcą "czerpać z segmentu jak najwięcej" i pod tą ideologie układają sobie rynek oferując możliwie najniższą jakość w możliwie najwyższej cenie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony