REKLAMAEXPRESS - Baner główny
W Polsce najchętniej są kupowane sery żółte w plastrach i kostkach

W Polsce najchętniej są kupowane sery żółte w plastrach i kostkach (fot. Pixabay/CC0)

W ostatnich latach rynek serów twardych zmienia się bardzo powoli, dlatego wciąż najpopularniejszymi gatunkami są holenderska gouda czy edam. Wiele osób kupuje ser salami. Polacy stają się coraz bardziej otwarci także na produkty długodojrzewające, jak parmezan czy cheddar.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Sery twarde to największa kategoria na rynku sera. Zdaniem ekspertów jej roczna wartość przekracza 2 mld zł. Ten segment jest zdominowany przez plastry żółte, które stanowią 53 proc. całości i w skali roku dynamicznie rosną w przybliżeniu o 9 proc. Jak wskazuje Jacek Wyrzykiewicz z firmy Hochland Polska najważniejszym kanałem dla serów żółtych są dyskonty. Dlaczego? Ekspert wyjaśnia, że ich oferta jest bardzo konkurencyjna cenowo, a dodatkowo wspierana przez liczne promocje cenowe obejmujące nie tylko marki własne. Popularne są wyroby pakowane, bo innych sieci dyskontowe raczej nie sprzedają. Sery oferowane z lady częściej występują w kanale tradycyjnym i wciąż stanowią prawie połowę rynku. – Największym zainteresowaniem, szczególnie w dużych miastach, cieszą się sery paczkowane i konfekcjonowane. Konsumenci nie chcą tracić czasu, dlatego idealne są dla nich niewielkie porcje sera, pokrojone i estetycznie zapakowane – przyznaje Aneta Mostowiec ze Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Trudny wybór
Dla Polaka na zakupach najważniejszy jest typ sera i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie pokazują, że konsumenci kierują się także marką, ale to już w następnej kolejności. Natomiast dla wielu synonimem wysokiej jakości sera twardego są duże dziury. – Polacy zwracają uwagę na jakość. Ważne są receptura i opakowanie – zaznacza Jacek Wyrzykiewicz. Dodaje przy tym, że rynek serów w Polsce wciąż się powiększa i ten trend powinien się utrzymać. Według danych firmy Transparency Market Research światowy rynek serów wart jest ponad 70 mld dol. Za jego rozwojem przemawia też moda na zdrowe odżywienie, gdyż sery zawierają niezbędne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu składniki odżywcze. – Najnowszym trendem w serowarstwie jest produkcja serów bez konserwantów i bez azotanów – podkreśla Ewa Gromadzka ze Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Tanie i drogie
Rośnie też sprzedaż serów bez laktozy i bezglutenowych. Nie bez znaczenia jest również trend premiumizacji, w ramach którego Polacy szukają coraz bardziej wyrafinowanych produktów. Niestety nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić – z wielu badań wynika, że jeżeli chodzi o sery kanapkowe, to nadal większa część konsumentów patrzy najpierw na cenę i promocje. Jakkolwiek zdaniem Anety Mostowiec nie są to czynniki kluczowe. – Cena stanowi jeden z ważniejszych elementów przy wyborze produktu, jednak jest tak, że jeżeli ser jest dobrej jakości, konsument sięgnie po niego ponownie, jeśli ser jest marny, klient go już więcej nie kupi – akcentuje nasza rozmówczyni. Liczy się też wygoda. – Trend convenience pojawił się w tej kategorii, zanim jeszcze został nazwany. Mówiąc po polsku, wygoda stała się jednym z kryteriów wyboru produktu. Dlatego najchętniej kupowane są sery żółte w plastrach i kostkach – tłumaczy Ewa Gromadzka. Mlekpol oferuje je w gramaturze już od 100 g aż do 1 kg – w tzw. opakowaniach familijnych. Największą popularnością wśród konsumentów cieszą się sery w plastrach, w opakowaniach 150-gramowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"