REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)

(fot. Pixabay/CC0)

Rynek słodyczy w Polsce w okresie od października 2017 r. do końca września 2018 r. urósł wartościowo o 4,3 proc. - wynika z danych Nielsena, na które powołuje się "Rzeczpospolita". Sprzedaż w tym okresie wyniosła 12,1 mld zł, ilościowo zwiększając się o 1,6 proc., czyli ponad 400 mln kg.

>> KLIKNIJ I WEŹ UDZIAŁ W KONGRESIE SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2018! <<

Jak ocenia w komentarzu dla "Rzeczpospolitej" Przemysław Maciejewski z Nielsena, na takie zachowanie rynku wpłynęły w dużej mierze nowe produkty, ale także wzrost średniej ceny na półce.

W metodologii Nielsena na całość rynku słodyczy składa się 12 kategorii: wafle, ciastka, praliny, figurki i zestawy czekoladowe, batony muesli, batony, tabliczki czekoladowe, ciasta gotowe, chałwa, lizaki oraz gumy do żucia.

Największą część rynku stanowią słodkie ciasta, które odpowiadają za 18,5 proc. wartości sprzedaży. "Rzeczpospolita" zauważa, że to właśnie słodkie ciastka, a także praliny najmocniej przyczyniły się do wzrostu rynku słodyczy w Polsce w omawianym okresie. W ciągu 12 miesięcy liczonych do końca września br. ta pierwsza kategoria urosła o 4,8 proc., a druga aż o 7,5 proc.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

>> KLIKNIJ I WEŹ UDZIAŁ W KONGRESIE SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2018! <<

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony