REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Oferta produktów bio w hipermarkecie sieci Carrefour Polska

Oferta produktów bio w hipermarkecie sieci Carrefour Polska (materiały własne)

Barierami rozwoju rynku produktów ekologicznych w Polsce jest stosunkowo wąska oferta i ich zbyt wysokie ceny – wynika z danych firmy Nielsen, cytowanych przez „Rzeczpospolitą”. Zdaniem ekspertów obecnie ok. 40 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w gospodarstwach domowych w Polsce jest zainteresowanych tego typu ofertą.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Jednak na pytanie o to, czy Polacy – generalnie – interesują się produktami ekologicznymi, to odpowiedzi pozytywnej udzieliło jedynie 33 proc. ankietowanych (bardzo – 6 proc., trochę - 27 proc.), a 67 proc. stwierdziło, że się nie interesuje (nie – 31 proc., raczej nie – 36 proc.).

Jak informuje „Rzeczpospolita” wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce jest obecnie oceniana na 1-1,1 mld zł. Tempo wzrostu jest dwucyfrowe. To jednak niewiele w porównaniu np. z rynkiem niemieckiego gdzie rocznie klienci wydają na produkty bio 10 mld euro. Zaś we Francji już 5 proc. zakupów spożywczych stanowią produkty organiczne, a cały rynek jest wart 9,7 mld euro.

Dość widoczny jest trend rozwoju oferty produktów naturalnych i ekologicznych w kategorii kosmetyków oraz chemii gospodarczej. Należy jednak podkreślić, że z danych Nielsena wynika, że udział tego typu produktów w sprzedaży z ostatnich 12 miesięcy nie przekroczył 6 proc.

Sieci handlowe w Polsce widzą jednak duży potencjał rozwoju rynku żywności ekologicznej. Niemal wszyscy operatorzy budują ofertę licząc na to, że w ciągu najbliższych 2-3 lat nastąpi znaczny wzrost zapotrzebowania na produkty ekologiczne. Liderami na rynku w szerokości oferty bio są Carrefour i E.Leclerc, szeroki dział ma także Auchan. Sieci hipermarketów mogą efektywnie wykorzystać większe powierzchnie swoich sklepów, aby zaoferować klientom większy wybór niż konkurenci z segmentu dyskontowego. Lidl, Biedronka, Netto, także mocno stawiają na rozwój asortymentu ekologicznego, m.in. pod marką własną, co pozwala obniżyć cenę, a jednocześnie uzyskać wyższą marżę.

Więcej w dzienniku "Rzeczpospolita" / wiadomoscihandlowe.pl

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony