REKLAMAProxi Cloud Banner Główny fiolet_wrzesien

Ostatnie lata zmieniły krajobraz branży handlowej. Dynamiczne przekształcenia związane ze wzrostem znaczenia technologii wpłynęły na zwyczaje zakupowe klientów. Współcześni konsumenci, przyzwyczajeni do wygód, jakie niesie ze sobą mobilny Internet oraz liczne aplikacje ułatwiające funkcjonowanie w życiu codziennym, takich samych rozwiązań oczekują podczas zakupów. Dlatego sieci handlowe w Polsce nie powinny zwlekać z wdrażaniem systemów opartych na AI.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)
Bogdan Łukasik, szef Modern-Expo

Bogdan Łukasik, szef Modern-Expo (Modern Expo)

Sztuczna inteligencja kojarzy się zwykle z filmami science fiction lub futurystycznymi projektami wykorzystującymi do pracy humanoidalne roboty. Tymczasem mamy z nią do czynienia już teraz, na co dzień. Wyszukiwarki internetowe, media społecznościowe, aplikacje telewizyjne i muzyczne, a nawet zakupy, zwłaszcza te on-line są oparte na specjalnych algorytmach analizujących ogromne ilości danych. Badając upodobania i zwyczaje konsumentów AI prognozuje decyzje, rekomenduje towary czy usługi, personalizuje reklamy. Nic więc dziwnego, że eksperci upatrują w niej potężnego narzędzia do optymalizacji wyników sprzedażowych również w branży handlowej.

- Najnowsze technologie i cyfryzacja to główne obszary, których rozwój może przynieść branży detalicznej sporo korzyści. Zastosowanie rozwiązań wykorzystujących Sztuczną Inteligencję może podnieść wartość sprzedaży nawet do 5 proc. – mówi Bogdan Łukasik, prezes zarządu Modern-Expo Group. - Dzięki spersonalizowanym promocjom, zoptymalizowanemu asortymentowi i indywidualnie przygotowanym prezentacjom towarów retailerzy zyskają przychylność klientów oraz przewagę konkurencyjną.

Nowe technologie z korzyścią

Ze względu na wysoki poziom konkurencji w handlu detalicznym wykorzystanie AI do efektywnego prognozowania popytu i zmniejszenia kosztów może zapewnić trwałą przewagę na rynku. Korzyści obejmują wyraźną poprawę prognozowania, zarządzania zapasami i wydajnością. AI wykorzystuje się do przewidywania trendów, ustalania cen i personalizacji promocji, optymalizacji operacji logistycznych, działań w magazynach i sklepach. Nawet jeśli musimy jeszcze zaczekać na wirtualnych asystentów klienta podpowiadających, co najlepiej pasuje do naszego indywidualnego koszyka zakupów, to już teraz AI oferuje wachlarz możliwości.

- Wykorzystując prawidłowości i zależności rozpoznane dzięki analizie dużych zbiorów danych AI proponuje najlepsze strategie działania. Na bazie przykładów oblicza prawdopodobieństwo oraz ryzyko. Sztuczna Inteligencja bada dane pochodzące z wielu źródeł takich jak dotychczasowe transakcje, trendy w mediach społecznościowych, wzorce dokonywania zakupów, historia odwiedzonych stron, analiza wyrazu twarzy czy prognoza pogody i integruje je wszystkie tworząc algorytm. Korzystając z uczenia maszynowego w przewidywaniu poziomu sprzedaży wskazuje najbardziej optymalne rozwiązania dla danego sklepu - rekomenduje wielkość zamówienia, optymalizuje dostawy i minimalizuje straty – mówi Paweł Kot, Business Development Manager z Modern-Expo.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony