REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

3 grudnia 2019, 13:57

(Fot.materiały prasowe)

W pierwszym półroczu br. serwis Pyszne.pl zanotował wzrost łącznej wartości zamówień na poziomie 41 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Skupiająca ponad 7 tys. restauracji platforma swoim zasięgiem obejmuje około 83 proc. Polaków.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

W pierwszej połowie br. serwis zanotował znaczny przyrost zamówień (o 35 proc.), a średnia wartość zamówienia przekroczyła 48 zł. W tym okresie użytkownicy złożyli ponad 7 mln zamówień o łącznej wartości ponad 338 mln zł (79 mln euro). To kilkukrotnie więcej niż drugi gracz na rynku, którym jest przejęty w połowie tego roku przez Glovo serwis Pizzaportal.pl. 

Pyszne.pl jest zdecydowanym liderem rynku zamówień jedzenia online pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów, liczby restauracji i zasięgu. 

Pomimo dynamicznego rozwoju polski rynek dostaw jedzenia nadal cechuje się niską penetracją kanału online. W połowie 2019 roku aktywnymi użytkownikami serwisu Pyszne.pl było 7 proc. osób w wieku 15+. 

Jednym z najważniejszych obszarów rozwoju biznesowego serwisu jest rozbudowa własnej usługi dostaw. Darmowa dostawa Pyszne.pl dostępna jest dla wybranych restauracji, które nie realizują własnych dowozów. Zamówienia dostarczane są przez kurierów. – Chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do pełnej bazy restauracji, również tych, które nie oferują własnej dostawy – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. 

Na początku 2019 roku dostawy Pyszne.pl były realizowane w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Obecnie działają w 12 miastach, w tym w Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Szczecinie, Kielcach, Katowicach i Białymstoku. W trzecim kwartale 2019 roku usługa objęła także restauracje McDonald’s. 

Według badania spontanicznej świadomości marki zrealizowanego przez GfK w styczniu 2019 roku, Pyszne.pl jest siedem razy częściej wskazywanym serwisem w swojej kategorii niż drugi pod względem rozpoznawalności gracz rynkowy. Serwis niedawno ogłosił, że będzie jednym z głównych sponsorów UEFA Euro 2020, uzyskując tytuł Oficjalnego Partnerskiego Serwisu do Zamawiania Jedzenia podczas mistrzostw. W ramach szerokiego pakietu sponsorskiego zawarte zostały ogólnoeuropejskie prawa do sponsorowania transmisji, a także promocja na stadionach.

Rozwój serwisu nierozerwalnie wiąże się z rozwojem biznesu partnerskich restauracji. -Najlepsze wyniki osiągają restauracje będące w stanie szybko reagować na zmieniające się otoczenie konkurencyjne oraz trendy rynkowe, jak np. silny w ostatnim czasie trend wege - mówi Arkadiusz Krupicz.
Od grudnia Pyszne.pl usunęło jednorazowe produkty plastikowe z oferty sklepu internetowego skierowanego do restauracji partnerskich. Zapowiada też, że będzie wspierać restauratorów w dostosowywaniu się do wymagań rynkowych w tym zakresie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony