REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (12-18.11.2018)
Sklep sieci Bricomarche

Sklep sieci Bricomarche (materiały prasowe)

Należąca do Grupy Muszkieterów sieć Bricomarche, która oferuje produkty dla domu i ogrodu zapowiada mocne przyspieszenie rozwoju sieci. Firma chce jak najlepiej wykorzystać koniunkturę rynkową i swój efektywny model biznesowy, aby zwiększyć udziały w polskim rynku sklepów DIY.

Obecnie na polskim rynku działa 141 sklepów Bricomarche. W ubiegłam roku operator uruchomił 13 placówek, w tym ruszyło już 8, a w planach jest zakończenie tego roku liczbą co najmniej 149 sklepów. W 2018 r. będzie ich jeszcze więcej. Szczególnie, że przejęcia lokalizacji konkurentów pozwalają w ostatnim czasie na przyspieszenie rozwoju sieci.

- Przejmowanie placówek innych sieci znacząco skraca proces inwestycyjny i jeśli mamy taką możliwość, robimy to. Jednak wzrost, który wypracowaliśmy w ubiegłym roku, zawdzięczamy przede wszystkim nowym otwarciom Bricomarché. Lokalizacje naszych sklepów dobieramy bardzo uważnie pod względem ekonomicznym. Nie silimy się na bycie gwiazdą w danym mieście, nie zależy nam na posiadaniu kilkunastu sklepów w Warszawie. Na pierwszym miejscu stawiamy potencjalną rentowność – tłumaczy Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ds. Bricomarché w Polsce.

Jak wyglądają plany rozwoju? - W roku ubiegłym otworzyliśmy 13 nowych sklepów. Rok 2017 chcielibyśmy zakończyć ilością minimum 149 supermarketów Bricomarché. Natomiast w  2018 roku planujemy otworzyć ponad 20  nowych placówek – wylicza Marian Słomiak.

W 2016 r. obroty sieci Bricomarche wzrosły o ponad 20 proc. w tym roku firma ma nadzieję utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży. - Podobnie jak w roku ubiegłym oczekujemy dwucyfrowego wzrostu oraz zwiększenia obrotów spółki do kwoty 2 mld zł. W roku ubiegłym było to ponad 1,8 mld zł, co oznacza ponad 20-proc. wzrost sprzedaży – wyjaśnia przedstawiciel zarządu ds. Bricomarché w Polsce.

Planom firmy będzie sprzyjać koniunktura na rynku DIY. - Nasza branża jest bardzo zależna od pogody, dlatego też prowadzimy cztery działy, które mają zrównoważyć potencjalne turbulencje na tym polu. W związku z obecnym ochłodzeniem sprzedaliśmy na przykład cały węgiel, jaki mieliśmy na stanie, a jeszcze na początku miesiąca zalegał on w magazynach w ogromnej ilości. Oczekujemy dalszej poprawy koniunktury na rynku, chociażby w związku z programem 500+, który zwiększył siłę nabywczą większości polskich rodzin. Badania pokazują, iż część tych środków przeznaczana jest na poprawę jakości życia Polaków, co obejmuje m.in. wyposażenie domu – podsumowuje Marian Słowmiak.

Dobra koniunktura, efektywny model biznesowy i atrakcyjna oferta, którą zaproponowało Bricomarche swoim klientom powoduje, że operator bardzo mocno rośnie. Aspiracje władz Grupy Muszkieterów w stosunku do tej sieci są bardzo duże. Nie będzie można się dziwić, jeśli Bricomarche rzucić rękawicę największym graczom w branży DIY i walczyć o pozycję rynkowego lidera. Szczególnie, że firma bardzo sprawnie poradziła sobie z przejęciami kilkunastu lokalizacji po konkurentach (Nomi, Praktiker), którzy nie wytrzymali konkurencji. Dzięki temu Bricomarché zarządza sklepami o powierzchniach kilku tysięcy mkw. Ambicje firmy pokazuje także nowy element strategii rozwoju sieci, która otwierała dotychczas sklepy w średniej wielkości i mniejszych miastach, a teraz wraz z otwarciem sklepu w Poznaniu postanowiła podbić rynki największych miast.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony