REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

(Flickr/georgemoga)

Jak ustalił serwis WP Finanse, norweska sieciówka odzieżowa Cubus, obecna w wielu polskich centrach handlowych, po cichu znika ze sklepowej mapy Polski. Kilka dni temu sąd ogłosił upadłość spółki, a ze strony internetowej Cubusa zniknęły informacje o lokalizacji sklepów w Polsce.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Od kilku miesięcy na forach internetowych, zrzeszających osoby polujące na promocje, pojawiały się informacje o zamykanych sklepach Cubusa i związanych z tym wyprzedażach. 30 lipca 2019 r. Cubus Polska sp. z o.o. złożył wniosek o ogłoszenie upadłości. Jak informuje WP, sąd przychyli się do tego wniosku i 3 września ogłosił upadłość firmy i ustanowił syndyka odpowiedzialnego za likwidację spółki. Kilka dni później informacja została opublikowana, a wszyscy, którym Cubus zalegał z pieniędzmi, otrzymali 30 dni na zgłoszenie tego faktu.

Sieć Cubus prowadzi kilkaset sklepów w Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii i w Niemczech. W Polsce marka była obecna w wielu centrach handlowych, jej produkty były lokowane w programach modowych, np. w TVN Style. Marka miała w Polsce 27 sklepów, jednak już pod koniec 2018 r. zamknęła 7 z nich, a kolejne 8 planowała sprzedać.

W 2018 r. wartość sprzedanych ubrań wyniosła 52 mln zł i była o 24,5 mln zł niższa niż w 2017. To spowodowało stratę na poziomie 19,6 mln zł wobec 19,1 mln zł straty w 2017 r. Zarząd Cubus Polska tłumaczył, że „spadki sprzedaży spowodowane były zmniejszeniem ilości sklepów, zmianą tendencji zakupowych na rynku polskim, wzrostem zainteresowania zakupami online oraz wprowadzeniem ustawy o zakazie handlu w niedziele".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (9)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~namigi 9 miesiąc temu

    Cubus zawsze dawał radę, ale nasze chore prawo musiało podciąć im skrzydła. Brawo nasi politycy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~xxxx 8 2 miesiące temu

    Marka świetna! Jakość na zadowalającym poziomie, bardzo szkoda, że znika z Polski :(

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~mikrus 7 2 miesiące temuocena: 50% 

    Kolejna ofiara zakazu handlowego, kiedy wreszcie rzad otworzy oczy i zobaczy ile szkód tą ustawą narobił.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wolę wolność 6 2 miesiące temuocena: 75% 

    @Lubię zakupy ale nie w niedziele niby w czym jest poprawny? W tym, że bez żadnej konsultacji politycy zdecydowali, że nagle nie będziesz mógł robić zakupów kiedy chcesz; o tym że część osób nie może pójść do pracy, a przecież są osoby, które w ten dzień dorabiały albo po prostu im pasowała zmiana weekendowa bo nie fetyszyzują wolnego w weekend; o tym, że właściciel prywatnego przedsiębiorstwa nie może sam zdecydować o tym kiedy ma mieć otwarty biznes? To nie jest normalne to jest komuna. W ten sposób zezwalasz, żeby władza zakazywała ci czego tylko chce. Powinni zrobić referendum przed podjęciem decyzji. Nikogo o zdanie nie pytali, samowolka.

    oceń komentarz
  • ~Max46 5 2 miesiące temuocena: 100% 

    Kolejny będzie Intersport,bo ten sam norweski własciciel co Cubus.Polski rynek odzieżówka i obuwie to jakaś patologia! Z żadnego kraju Europy śródkowo-wschodniej nie uciekło tyle znanych światowych sieci co z Polski (w ostatnich 7 latach ok.50 sieci).Dlaczego nie uciekają z Czech,Słowacji,Wegier,Litwy,Rumunii czy Ukrainy? NIedługo zostanie tylko Reserved,CCC i Top Secret.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~realia 4 2 miesiące temuocena: 100% 

    Powoli firmy będą padać. Z czasem zostaną tylko najpopularniejsze marki. Zakaz wykańcza te mniej popularne.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sędzia,kon 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    Co roku kurtkę na zimę kupowałam z cubus dla syna oraz dżinsy też tylko tam kupuje szkoda

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lubię zakupy ale nie w niedziele 2 2 miesiące temuocena: 20% 

    ~do erto Inni tez funkcjonują w środowisku ze zamkniętymi niedzielami, Cubus widocznie był za słaby. Zakaz handlu w niedziele jest mega poprawny. Szkoda, ze tak późno wprowadzony.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~erto 1 2 miesiące temuocena: 77% 

    Takich firm będzie coraz więcej, jeśli nie zmienimy tej chorej ustawy o zakazie handlu w niedzielę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony