REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (25-31.03.2019)

(Dino Polska)

W strategii na lata 2017-2020, określonej w 2016 r., zarząd Dino Polska chciał zwiększyć liczbę posiadanych wtedy (na koniec czerwca 2016 r.) 557 sklepów do ponad 1200 placówek na koniec 2020 r. Dzisiaj spółka już wie, że cel zostanie osiągnięty rok wcześniej niż pierwotnie zakładano.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Jak podkreślają władze firmy „Grupa Dino konsekwentnie realizowała cel 1200 placówek otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r. i 202 w 2018 r. Towarzyszył temu wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4 proc., 23,8 proc. i 27,3 proc.

Planem zarządu spółki jest otwarcie w 2019 r. nie mniejszej liczby sklepów niż w 2018 r., co oznacza, że krótkoterminowy cel strategiczny, dotyczący przekroczenia liczby 1200 sklepów w sieci Dino może zostać zrealizowany na przełomie 2019 i 2020 r., o rok wcześniej niż planowano. 

Zamiarem Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino także w kolejnych latach. Firma, mając na uwadze stosunkowo niewielki udział sieci Dino w wartości rynku handlu detalicznego żywnością w Polsce, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie poprzez: dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności oraz konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony kraju.  

W ocenie zarządu spółki na realizację tego celu pozwoli potencjał polskiego rynku, w niewielkim jeszcze stopniu wykorzystany przez Spółkę, duże doświadczenie kadry menadżerskiej Dino Polska w wyborze atrakcyjnych lokalizacji oraz jednolity format sklepu umożliwiający szybkie otwarcia nowych obiektów.

W ciągu następnych kilku lat Grupa Dino zamierza dokonać dodatkowych inwestycji wspierających otwieranie nowych sklepów, w tym:  wzmocnić obecny dział ekspansji Grupy Dino odpowiedzialny za proces wyszukiwania lokalizacji i otwierania nowych sklepów; regularnie zabezpieczać lokalizacje pod dalszy rozwój w obecnych i nowych regionach; budować kolejne centra dystrybucyjne, z założeniem, że jedno jest w stanie obsłużyć około 350 sklepów; oraz rozwijać moce istniejącego zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę poprzez jego rozbudowę i wymianę linii technologicznych na nowocześniejsze, a także uruchomić drugi zakład mięsny w nowej lokalizacji.

Firma planuje także kontynuację wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) i przewiduje, że  będzie w stanie w dalszym ciągu zwiększać przychody ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL). W tym celu spółka będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony