22 lutego 2019
Post ze zdjęciem akcji sieci Lidl "Kupuję, nie marnuję", wykonanym przez autorkę bloga Opcja.Promocja, znalazł się na profilu akcji Foodsharing Wrocław. W ten...
Afera z nieprzebadaną wołowiną z Mazowsza od razu przełożyła się na sprzedaż polskiego mięsa na rynkach zagranicznych. Przykładowo w Czechach i na Słowacji już pierwszego...
W Radomiu ruszył pierwszy w tym mieście lokal sieci kawiarni Costa Coffee. Znany operator na rynku operator jest już obecny w ponad 20 miastach Polski.
20 lutego 2019
19 lutego 2019
21 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
14 lutego 2019
13 lutego 2019
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
UOKiK zgłosił zastrzeżenia do transakcji przejęcia sieci Cinema 3D przez Multikino. Akwizycja dotyczy 12 kin zlokalizowanych w 12 miastach.
HANDEL I DYSTRYBUCJA
krajowe sieci handlowe
inwestycje w handlu
hipermarkety, supermarkety i dyskonty
21 maja 2018, 15:33
wiadomoscihandlowe.pl
Centrum dystrybucyjne sieci Dino (Dino Polska)
Jeszcze rok temu Dino postawiło sobie za cel uruchomienie 1200 placówek do 2020 roku i 2700 w dłuższej perspektywie. Pomimo, że plan ten był uznany za niezwykle ambitny, to eksperci oceniają dziś, że potencjał Dino do rozwoju może być jeszcze większy.
Zdaniem analityków DM BZ WBK cel 1200 sklepów do 2020 roku powinien zostać łatwo przekroczony, zaś drugi – bardziej ambitny - również jest w zasięgu firmy. Jednocześnie eksperci wskazują, że ze względu na mniejszy zasięg sklepów sieci Dino (3000 osób na sklep), w porównaniu np. z Biedronką (gdzie zasięg wynosi ok. 10-11 tys. osób na sklep), spółka może mieć znacznie większy potencjał rozwoju niż dotychczas prognozowany (Biedronka to obecnie ponad 2800 placówek).
Zdaniem analityków DM BZ WBK rozwój spółki Dino Polska będą wspierać dwa główne trendy, które na polskim rynku handlowym widoczne są już od początku lat dziewięćdziesiątych, a mianowicie: konsolidacja wokół nowoczesnych formatów i stabilny spadek tradycyjnego handlu oraz dążenie do bardziej wygodnych zakupów. Według ekspertów w najbliższych latach trendy te nie ulegną zmianie, najsilniejsi gracze będą nadal rosnąć w siłę, podczas gdy najsłabsi będą systematycznie wypadać z rynku. Obecnie udział handlu tradycyjnego w Polsce to niecałe 50 proc., gdy w krajach Europy Zachodniej jest to najwyżej 30 proc. Te dane pokazują dalsze możliwości rozwoju handlu nowoczesnego na polskim rynku detalicznym.
Zdaniem ekspertów DM BZ WBK dobre perspektywy dla sieci Dino wynikają także z przyjętego przez firmę prostego modelu biznesowego, który jest oparty na jednym formacie sklepu, czyli supermarkecie o powierzchni ok. 400 mkw. Kolejnym elementem jest doskonałość operacyjna i niskie koszty w obszarze łańcucha dostaw. Sprzedaż w sklepach sieci będą wspierać świetnie skrojony asortyment, niskie ceny, bliskość i oferowana klientom wygoda zakupów. Przypomnijmy, że przeciętny sklep Dino oferuje ok. 5000 SKU, w tym 37 proc. oferty stanowi świeża żywność, a 98 proc. produkty markowe.
Dino będzie sprzyjać także niezwykle szybko rosnąca skala firmy. Eksperci wskazują, ze firma, której udziały sięgają obecnie tylko 2 proc. rynku (gdy udziały lidera, czyli sieci Biedronka zbliżają się do 20 proc.), ma jednak ogromny potencjał do dalszego rozwoju, m.in. poprzez budowę nowych sklepów. Analitycy uważają, że Dino jest dopiero na początku drogi pod względem budowania skali. Należy przypomnieć, że liczba sklepów wzrosła z zaledwie 154 w 2011 r. do 775 na koniec 2017 r. Jednocześnie w maju 2018 r. poinformowała, że liczba placówek sieci przekroczyła 800.
W 2017 r. sieć Dino otworzyła 147 nowych sklepów, co nie było satysfakcjonujące dla spółki. Władze firmy uważają, że są w stanie przyspieszyć otwarcie nawet ponad 200 sklepów rocznie, a jedynym powodem, dla którego nie dzieje się to teraz są bariery administracyjne w nabywaniu gruntów. W 2018 r. firma planuje zwiększyć otwarcie o ok. 20 proc. r/r, co dałoby 176 nowych sklepów w 2018 r.
Według danych firmy PMR liczba sklepów dyskontowych w Polsce przekroczyła na koniec roku
Firma Dino Polska pozyskała na inwestycje w sieć sklepów i logistykę 150 mln zł.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.