REKLAMASUPPORT MEDIA - PHILIPS LIGHTING - Baner Główny - II Etap
Centrum dystrybucyjne sieci Dino

Centrum dystrybucyjne sieci Dino (Dino Polska)

Jeszcze rok temu Dino postawiło sobie za cel uruchomienie 1200 placówek do 2020 roku i 2700 w dłuższej perspektywie. Pomimo, że plan ten był uznany za niezwykle ambitny, to eksperci oceniają dziś, że potencjał Dino do rozwoju może być jeszcze większy.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Zdaniem analityków DM BZ WBK cel 1200 sklepów do 2020 roku powinien zostać łatwo przekroczony, zaś drugi – bardziej ambitny - również jest w zasięgu firmy. Jednocześnie eksperci wskazują, że ze względu na mniejszy zasięg sklepów sieci Dino (3000 osób na sklep), w porównaniu np. z Biedronką (gdzie zasięg wynosi ok. 10-11 tys. osób na sklep), spółka może mieć znacznie większy potencjał rozwoju niż dotychczas prognozowany (Biedronka to obecnie ponad 2800 placówek).

Zdaniem analityków DM BZ WBK rozwój spółki Dino Polska będą wspierać dwa główne trendy, które na polskim rynku handlowym widoczne są już od początku lat dziewięćdziesiątych, a mianowicie: konsolidacja wokół nowoczesnych formatów i stabilny spadek tradycyjnego handlu oraz dążenie do bardziej wygodnych zakupów. Według ekspertów w najbliższych latach trendy te nie ulegną zmianie, najsilniejsi gracze będą nadal rosnąć w siłę, podczas gdy najsłabsi będą systematycznie wypadać z rynku. Obecnie udział handlu tradycyjnego w Polsce to niecałe 50 proc., gdy w krajach Europy Zachodniej jest to najwyżej 30 proc. Te dane pokazują dalsze możliwości rozwoju handlu nowoczesnego na polskim rynku detalicznym.

Zdaniem ekspertów DM BZ WBK dobre perspektywy dla sieci Dino wynikają także z przyjętego przez firmę prostego modelu biznesowego, który jest oparty na jednym formacie sklepu, czyli supermarkecie o powierzchni ok. 400 mkw. Kolejnym elementem jest doskonałość operacyjna i niskie koszty w obszarze łańcucha dostaw. Sprzedaż w sklepach sieci będą wspierać świetnie skrojony asortyment, niskie ceny, bliskość i oferowana klientom wygoda zakupów. Przypomnijmy, że przeciętny sklep Dino oferuje ok. 5000 SKU, w tym 37 proc. oferty stanowi świeża żywność, a 98 proc. produkty markowe.

Dino będzie sprzyjać także niezwykle szybko rosnąca skala firmy. Eksperci wskazują, ze firma, której udziały sięgają obecnie tylko 2 proc. rynku (gdy udziały lidera, czyli sieci Biedronka zbliżają się do 20 proc.), ma jednak ogromny potencjał do dalszego rozwoju, m.in. poprzez budowę nowych sklepów. Analitycy uważają, że Dino jest dopiero na początku drogi pod względem budowania skali. Należy przypomnieć, że liczba sklepów wzrosła z zaledwie 154 w 2011 r. do 775 na koniec 2017 r. Jednocześnie w maju 2018 r. poinformowała, że liczba placówek sieci przekroczyła 800.

W 2017 r. sieć Dino otworzyła 147 nowych sklepów, co nie było satysfakcjonujące dla spółki. Władze firmy uważają, że ​​są w stanie przyspieszyć otwarcie nawet ponad 200 sklepów rocznie, a jedynym powodem, dla którego nie dzieje się to teraz są bariery administracyjne w nabywaniu gruntów. W 2018 r. firma planuje zwiększyć otwarcie o ok. 20 proc. r/r, co dałoby 176 nowych sklepów w 2018 r.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony