REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(Dino Polska)

W I półroczu 2019 r. przychody Grupy Dino wyniosły ponad 3,5 mld zł i były o 819,0 mln zł, czyli o 30,5 proc. wyższe niż w I pół. 2018 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 29,2 proc. do 2,64 mld zł.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

W II kwartale 2018 r. przychody Grupy Dino wyniosły niemal 1,94 mld zł i były o 529,8 mln zł, czyli o 37,6 proc. wyższe niż w II kw. 2018 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 36,8 proc. do 1,47 mld zł.

W I półroczu 2019 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,8 proc. do 313,2 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,9 proc. i była o 0,4 pkt proc. wyższa niż w I pół. 2018 r. W II kw. 2019 r. Zysk EBITDA zwiększył się o 45,4 proc. do 181,2 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,3 proc. i była o 0,5 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2018 r.

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2019 r. 11,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. 

W II kw. 2019 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 16,6 proc. Wysoka dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2019 r. w stosunku do II kw. 2018 r. wynikała z przesunięcia świąt wielkanocnych z I kwartału (w 2018 r.) do II kwartału w 2019 r.

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 38,9 proc. sprzedaży Grupy w II kw. 2019 r. i za 39 proc. w pierwszym półroczu 2019 r., co oznacza wzrost o odpowiednio 0,8 pkt proc. i 0,6 pkt proc. w stosunku do analogicznych okresów 2018 r.

W II kw. 2019 r. uruchomionych zostało 48 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2019 r. otwartych zostało 81 nowych sklepów w stosunku do 74 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2019 r. sieć Dino liczyła 1056 marketów (o łącznej powierzchni sali sprzedaży 407 684 mkw.), o 207 więcej niż przed rokiem.

Grupa Dino ma wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 30 czerwca 2019 r. zwiększyła liczbę sklepów o 499, czyli o 90 proc.

Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który w I półroczu 2019 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., wyniósł 11,1 proc. Grupa Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy.

Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw.. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony