REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)
Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska

Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska (Dino Polska)

W 2019 r. spółka Dino Polska będzie kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacowana jest na około 850 mln zł. Firma planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

W 2018 r. firma Dino Polska kontynuowała szybki rozwój organiczny. Znalazło to odzwierciedlenie zarówno w większej liczbie nowo otwieranych sklepów, jak i w dobrych wynikach finansowych. Spółka otworzyła 202 nowe markety i na koniec roku miała ich łącznie 977. Powierzchnia sali sprzedaży zwiększyła się o ponad 27 proc. do 375,7 tys. mkw. 

Jak podkreśla Szymon Piduch, prezes Dino Polska „dzięki dynamicznej ekspansji jesteśmy już siecią ogólnopolską. Widzimy, że klienci pozytywnie reagują na otwierane w ich okolicy markety Dino. Uważam, że wynika to z atrakcyjności formatu naszego sklepu, który odpowiada na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów: pozwala im robić szybkie i komfortowe zakupy w dobrych cenach, blisko miejsc zamieszkania i oferuje duży wybór świeżych produktów. Równocześnie kontynuujemy nienachalną i oszczędną politykę marketingową. Stale pracujemy nad poprawą i urozmaicaniem asortymentu w marketach Dino. Staramy się mile zaskakiwać naszych klientów nowymi produktami i atrakcyjnymi promocjami.”

W 2018 r. firma odnotowała zauważalny wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach w porównaniu z 2017 r., przy równoczesnym, znaczącym wzroście wartości przeciętnego paragonu. W efekcie odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w sklepach, które istniały także w 2017 r. o 11,6 proc. W połączeniu z nowymi sklepami, które otwarto w 2018 r. dało to łączny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy Dino Polska do 5,84 mld zł, czyli o 31 proc. w stosunku do 2017 r. Rosnące korzyści skali pozwoliły spółce na dalszą poprawę rentowności prowadzonego biznesu. Wynik EBITDA zwiększył się w 2018 r. o 35 proc. do 541 mln zł. 

Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska wskazuje, że „zyski firma przeznacza na dalszy rozwój. Otwieramy kolejne sklepy i rozbudowujemy zaplecze logistyczne. Łączna wartość inwestycji, które zrealizowaliśmy w 2018 r. wyniosła 634 mln zł i była o 58 proc. większa niż rok wcześniej. Dzięki temu stworzyliśmy 3,4 tys. nowych miejsc pracy i na koniec roku zatrudnialiśmy w Grupie Dino Polska 16,5 tys. osób. Główne obszary inwestycji, oprócz rozwoju sieci marketów Dino, obejmowały logistykę – w 2018 r. otworzyliśmy nasze czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach, na Dolnym Śląsku oraz zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna.”

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony