REKLAMAMARKET ROKU 2019 - Baner Główny (styczeń 2019)
W Polsce działa już 190 sklepów pod szyldem Globi

W Polsce działa już 190 sklepów pod szyldem Globi (fot. materiały prasowe)

Od początku 2016 r. do dziś sieć Globi rozrosła się o 40 sklepów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Placówek działających pod szyldem należącym do Carrefoura jest dziś w Polsce już 190, a jeszcze w tym roku powinno udać się przekroczyć symboliczną granicę 200 sklepów.

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

Choć Carrefour nie ujawnia, ile dokładnie placówek Globi rozpocznie działalność w 2017 r., to jednak wiemy, iż francuski detalista wyznaczył sobie za cel otwarcie w br. łącznie 120 sklepów franczyzowych. Liczba ta obejmuje zarówno Globi, jak i sklepy Carrefour Express (pomarańczowe sklepy convenience oraz zielone minimarkety). Można zatem założyć, że kilkadziesiąt otwarć bądź przyłączeń dotyczyć będzie właśnie Globi. Kilka lat temu przedstawiciele Carrefoura deklarowali, że docelowo, w długiej perspektywie czasowej, sklepów pod szyldem Globi może w Polsce działać nawet ok. 2 tys.

Warto przypomnieć, że Globi jest jedną z najstarszych zagranicznych marek sklepów wprowadzonych do Polski. Pierwsze sklepy pod tym szyldem uruchamiane były na początku lat 90. minionego wieku. Marka praktycznie zniknęła z rynku w latach 2007-2008. W 2012 r. Carrefour reaktywował brand Globi i przygotował dla niego nową strategię rozwoju, której centralnym punktem stał się nowy model franczyzowy. Zamiast prostego użyczenia szyldu i zaopatrywania sklepów partnerskich, postawiono na głębszą współpracę i zacieśnienie relacji w ramach pełnoprawnej franczyzy.

Czym Globi różni się od rozwijanej także w systemie franczyzowym sieci Carrefour Express? - Koncept Globi wyróżnia się przede wszystkim tym, dla jakich lokalizacji jest dedykowany. Jest przeznaczony dla sklepów w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. Te lokalizacje mają inną specyfikę i odpowiadają na inne potrzeby klientów, niż np. typowe lokalizacje sklepów convenience, które – tak jak Carrefour Expressy z pomarańczowym szyldem, funkcjonują w ruchliwych centrach dużych miast - tłumaczy biuro prasowe Carrefour.

Od zielonego minimarketu Carrefour Express, Globi różni się natomiast mniejszą powierzchnią. Sklepy Globi otwierane są w lokalach o powierzchni minimum 50 mkw., a średnia powierzchnia sprzedaży wynosi ok. 80 mkw. Dla porównania, powierzchnia zielonych Carrefour Expressów sięgać może nawet 200 mkw.

W sklepach Globi nie znajdziemy np. szerokiej oferty dań na wynos (food-to-go), charakterystycznej dla placówek Carrefour Express. Szczególnie duży nacisk położony został natomiast np. takie kategorie, jak alkohol i asortyment przemysłowy (szczególnie w sklepach umiejscowionych na wsi, gdzie dostępność produktów non-food jest mniejsza, niż w miastach). Do Globi wprowadzono także ok. 400-500 produktów marki własnej Carrefour, odpiek pieczywa na miejscu, oraz usługi dodatkowe dla klientów (płacenie rachunków przy kasie, cashback, doładowania telefonu itp.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony