REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

19 marca 2019, 12:00

Etno Cafe ogłosiło całkowitą rezygnację z plastikowych słomek i zastąpienie ich słomkami biodegradowalnymi.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

(fot. mat. prasowe)

Mieszkańcy Unii Europejskiej zużywają rocznie ponad 36 miliardów słomek, dwa razy więcej niż jednorazowych kubków po kawie. Z tego 1,2 miliarda (3 miliony dziennie) przypada na Polskę. Ta liczba szokuje, ale to i tak nic w porównaniu z USA, gdzie dzienna konsumpcja wynosi aż 500 milionów plastikowych rurek. Słomki są siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach.

Globalnym symbolem walki z plastikiem stało się wideo z plastikową słomką, która utknęła w nosie żółwia. Tony plastiku znajdujące się na dnie oceanu zabijają miliony zwierząt morskich rocznie. Ponad 700 gatunków, w tym także tych zagrożonych wyginięciem, doznaje uszkodzeń z powodu śmieci, które produkujemy każdego dnia. Plastikowe słomki nie ulegają procesowi biodegradacji, co oznacza, że – po kilkuminutowym użyciu – będą zalegać na dnie oceanu przez kilkaset lat.

W ostatnim czasie wiele sieci gastronomicznych deklaruje chęć rezygnacji z plastikowych słomek. Etno Cafe jako pierwsza duża sieć kawiarni zdecydowała się na ten ruch już teraz. W kawiarniach polskiej firmy kawowej goście znajdą od wczoraj jedynie biodegradowalne zamienniki z PLA, czyli kwasu L-polimlekowego otrzymywanego z surowców odnawialnych, np. mączki kukurydzianej. To najpopularniejszy, a zarazem jedyny wytwarzany obecnie na skalę przemysłową biopolimer.

To nie pierwszy proekologiczny krok Etno Cafe. W zeszłym roku firma rodem z Wrocławia stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego. W styczniu ogłosiła plan stworzenia w 2019 roku pierwszego w naszym kraju ekosystemu kawowego, który zminimalizuje ilość odpadów i pozwoli stworzyć przyjazny dla środowiska obieg zamknięty. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu było wprowadzenie do kawiarni ekologicznego papieru, biodegradowalnych opakowań na wynos i zniżek dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. Kolejnym mają być działania zmierzające do recyklingu fusów pozostałych po zaparzeniu kawy.

Jednocześnie firma prowadzi na Instagramie kampanię edukacyjną #datkilosu, która ma przekonywać fanów kawy do zostawiania w kawiarniach ubrań i książek. Te pierwsze trafią do schronisk Brata Alberta, te drugie dostaną nowe życie w kawiarniach. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony