REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

(Źródło: Lenta/vkontakte)

Rosyjska sieć hipermarketów Lenta zatrudniła w swoich najnowszych placówkach w Moskwie urządzenia Promobot, które pełnią funkcję asystentów – witają klientów przy wejściu, prezentują nowości i zachęcają do skorzystania z promocji. Roboty korzystają z systemu rozpoznawania twarzy do personalizacji kontaktów z konsumentami.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Robotyzacja handlu rozpędza się coraz bardziej. Druga co do wielkości sieć hipermarketów Lenta wykorzystała w swoich moskiewskich placówkach Promoboty, autonomiczne urządzenia – asystentów sprzedaży. Maszyny nawiązują kontakt z klientami, a jeśli spotkały ich już wcześniej, potrafią rozpoznać ich po twarzach i powitać po imieniu. Mogą się też uczyć i podczas kolejnych spotkań z danym klientem personalizować ofertę, zgodnie z jego oczekiwaniami. Roboty prezentują nowości produktowe, informują o promocjach czy obniżkach cen, pomagają odnaleźć poszukiwany towar i zachęcają do zakupów.

Producent Promobotów podkreśla, że maszyny autonomiczne po raz pierwszy zostały wykorzystane w handlu detalicznym w tak dużej skali – urządzenia pracują w siedmiu moskiewskich hipermarketach Lenta. Dotychczas częściej były wykorzystywane do obsługi logistycznej – uzupełniania towaru na półkach czy sprawdzania poprawności etykiet cenowych. Wykorzystanie maszyn do interakcji z konsumentami miało raczej charakter pilotażowy i ograniczało się do pojedynczych urządzeń.

Inteligentne maszyny wkraczają śmiało do centrów dystrybucyjnych. Najlepszym przykładem jest brytyjski supermarket online Ocado, który w swoim najnowocześniejszym centrum dystrybucyjnym Ocado CFC w Andover „zatrudnia” ponad tysiąc robotów, które przejmują coraz więcej zadań wykonywanych dotąd przez ludzi. Dzięki temu firma jest w stanie niezwykle przyspieszyć i usprawnić proces realizacji zamówień konsumentów.

Z drugiej strony łańcucha dostaw „myślące” urządzenia także znajdują coraz więcej zastosowań. Doskonałym przykładem jest inteligentny asystent zakupowy Alexa, obsługiwane głosem urządzenie Amazona, które m.in. ułatwia dokonywanie zakupów na portalu firmy. Staje się ono coraz bardziej popularne – w domach anglojęzycznych klientów Amazona pracują już miliony asystentów Alexa.

Źródło: Lenta/vkontakte

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"