REKLAMAHELIO - NATURA - BANER GŁÓWNY (30.03 - 05.04.2020)

Firma Makro Polska otrzymała nagrodę im. Jacka Kuronia za wsparcie Banków Żywności i działania na rzecz zmniejszania problemu niedożywienia i marnowania żywności w Polsce. Statuetkę w kategorii „Darczyńca Ogólnopolski – przekazywanie żywności” odebrał podczas specjalnej gali Dominik Branny, prezes sieci.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)
Uroczysta gala, podczas której szef Makro Polska Dominik Branny odebrał statuetkę im. Jacka Kuronia, odbyła się 26 listopada

Uroczysta gala, podczas której szef Makro Polska Dominik Branny odebrał statuetkę im. Jacka Kuronia, odbyła się 26 listopada (Fot.materiały prasowe)

Makro Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od 2016 roku. W ciągu dwóch ostatnich lat sieć przekazała 6 tys. ton produktów, dzięki czemu udało się ufundować blisko 12 mln posiłków dla potrzebujących. Każda z 29 hal hurtownika przekazuje żywność Bankom Żywności, które następnie dystrybuują ją do organizacji i instytucji społecznych, pomagających osobom żyjącym w niedostatku. To m.in. podopieczni jadłodajni, świetlic środowiskowych, domów dziecka, ośrodków wychowawczych i wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, noclegowni i domów dla bezdomnych czy hospicjów.


Firmy i instytucje pomagające Bankom Żywności w ich codziennej działalności i wypełnianiu misji zostały wyróżnione podczas gali, która odbyła się 26 listopada br. pod patronatem honorowym pary prezydenckiej.

– To duży zaszczyt stać w miejscu, gdzie dzieje się dobro – powiedział Dominik Branny, odbierając nagrodę. – To wyróżnienie jest de facto odzwierciedleniem kilku ostatnich lat pracy. Od 2016 roku dzięki współpracy z Bankami Żywności możemy nie tylko efektywnie pomagać osobom w trudnej sytuacji życiowej, ale też ograniczać ilość zmarnowanego jedzenia. Chcemy to kontynuować. Strategia naszej firmy mówi „razem lepiej” i takie mam odczucie, że działamy razem lepiej dla innych – podsumował prezes Makro Polska.

Współpraca z Bankami Żywności prowadzona jest przez Makro w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu promowanie działań prospołecznych, stałe ograniczenie negatywnego wpływu na ekosystem oraz poszanowanie zasad ochrony środowiska naturalnego.

Sieć pod mecenatem Federacji Polskich Banków Żywności w 2017 roku prowadziła akcję „Nie marnuję, pakuję”. Projekt zaadresowany był do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów oraz miał na celu zachęcać ich do pakowania i zabierania nieskończonego posiłku z restauracji. Wszystkie placówki sieci zostały oznakowane naklejkami oraz edukacyjnymi plakatami. Klienci otrzymali także zniżki na zakupy artykułów do pakowania posiłków oraz broszury informacyjne z podpowiedziami, jak zaradzić problemowi marnowania żywności.

Rok temu sieć wsparła Banki Żywności poprzez umożliwienie nagrania reportażu „Opowiem Wam o pewnym paradoksie”, który pokazuje drogę żywności od darczyńcy (darowizna żywności z hali Makro w Poznaniu) do magazynu Wielkopolskiego Banku Żywności, a następnie do organizacji partnerskiej – do Domu Młodzieży w Poznaniu. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony