REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)

(Makro Polska)

11 października br. Makro Polska rozpoczęło kampanię „Otwarte w niedziele”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego w Polsce. Jego przedstawiciele zapraszają do odwiedzania swoich restauracji i sklepów w każdą niedzielę, także wolną od handlu. Jako lokalne biznesy mogą w tym dniu oferować swoje usługi. Sieć hurtowni wspiera przedsiębiorców i reklamuje ich lokale, podkreślając, jak wielką pasję i wysiłek wkładają w prowadzenie własnych firm.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Sieć hurtowni Makro rozpoczęła kampanię specjalnie, tuż przed niedzielą niehandlową, zapraszając konsumentów z całej Polski do odwiedzenia lokalnych sklepików oraz restauracji, które mogą przyjmować gości i klientów właśnie w tym dniu.

– Tą akcją chcemy wesprzeć naszych klientów. Doceniamy ich pasje oraz zaangażowanie w prowadzeniu biznesu i liczymy, że docenią to też konsumenci, chętnie odwiedzając ich lokale, które promujemy na stronie makro.pl – mówi Anna Heimberger, dyrektor Działu Marketingu Makro Polska. – Kampanię zaprojektowaliśmy w ciekawy sposób, wykorzystując elementy real-time marketingu i dyskusyjny temat niedziel handlowych. W mediach społecznościowych kreacja zaczyna się od słów „Makro jest zamknięte w najbliższą niedzielę, ale zapraszamy do sklepów i restauracji naszych klientów – dodaje.

Akcja jest wspierana przez kampanię medialną, w ramach której wykorzystywane są reklamy w dziennikach lokalnych, wieloformatowe siatki na budynkach Makro, billboardy oraz materiały POS. W internecie kampania będzie widoczna na portalach biznesowych i w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram oraz YouTube. Za kreację i przygotowanie kampanii odpowiada dział marketingu Makro Polska, a za zakup mediów – Metro Group Advertising. 

Polacy darzą niezależne biznesy wielką sympatią, co potwierdza raport przygotowany na zlecenie firmy Metro. Według niego, gdyby liczba niezależnych biznesów zmalała, co drugiej osobie brakowałoby unikalnego asortymentu (50 proc.) i tyle samo (51 proc.) ankietowanych odczułoby brak jakości oferowanych produktów i usług. To oznacza, że aż połowa mieszkańców Polski ucierpiałaby z powodu  zniknięcia niezależnych przedsiębiorstw z rynku.

Lokalne firmy doceniane są również za działania zgodne z filozofią zrównoważonego biznesu (dla 45 proc. ankietowanych jest to kluczowe kryterium oceny), wysoką jakość produktów (60 proc.) i dobrą obsługę (52 proc.). W sumie 42 proc. osób stwierdziło, że wolą zaopatrywać się w sklepach „za rogiem” niż w przedsiębiorstwach sieciowych. To oznacza, że prawie co drugi Polak preferuje małe biznesy lokalne.

Ta tendencja jest jeszcze bardziej znacząca w przypadku innych gałęzi usług. Ponad 3/4 ankietowanych klientów (76 proc.) stwierdziło, że preferują małe, niezależne zakłady fryzjerskie od sieciowych. Popularne są także mniejsze restauracje, kawiarnie i bary szybkiej obsługi (54 proc.) oraz kwiaciarnie (68 proc.).

Małe i średnie firmy stanowią też niezwykle cenną i nieodłączną część lokalnych społeczności. Lokalna restauracja na przykład stanowi ulubione miejsce na rodzinne uroczystości, a w osiedlowym sklepie można nie tylko zrobić zakupy, ale i poszukać porady. Za to właśnie Polacy doceniają takie miejsca.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony