REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

(McDonalds)

Łącznie w swoich restauracjach i łańcuchu dostaw w 2017 r. sieć restauracji McDonald’s wygenerowała w Polsce ponad 4 mld złotych sprzedaży, z czego jak podkreśla Adam Pieńkowski, dyrektor generalny sieci, aż 1,5 mld w rolnictwie i przetwórstwie spożywczym.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Aż 90 proc. lokali prowadzonych jest przez lokalnych franczyzobiorców sieci McDonald’s. Większość dostawców McDonald’s to przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce, a marka współpracuje z 50 tysiącami krajowych rolników.

Rozwój McDonald’s w Polsce to – jak podkreślają władze sieci - także wzrost sprzedaży i innowacyjnych rozwiązań u dostawców. Dzięki współpracy z siecią firmy takie jak Green Factory (dostawca warzyw) czy Farm Frites (dostawca frytek) obecne są nie tylko na krajowym, ale także na zagranicznych rynkach, w tym w europejskich restauracjach sieci w Czechach, na Słowacji czy w Skandynawii.

- McDonald’s to marka globalna, ale nasza działalność opiera się na lokalności. Priorytetem jest dla nas jakość, szacunek do polskiej żywności, zaufanie do rolnika oraz promocja krajowych produktów na rynkach zagranicznych  – przekonywał Adam Pieńkowski.

McDonald’s jest odbiorcą ponad 12 tysięcy ton polskiej wołowiny rocznie. Co warto podkreślić - co 10 kg tego mięsa sprzedawany w kraju to wołowina w sieci restauracji. Jako ważny podmiot na rynku, firma dąży do wprowadzenia certyfikacji i zasad zrównoważonej produkcji wołowiny, która będzie charakteryzowała się wysoką, powtarzalną jakością i ograniczonym wpływem na środowisko naturalne.

W tym celu McDonald’s współpracuje z sektorem mięsnym w celu wypracowania wspólnych standardów. Pod koniec 2018 roku z inicjatywy Rady Sektora Wołowiny powołano zespół roboczy spełniający rolę krajowej platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny. Jego celem jest wdrożenie jednolitego standardu obejmującego ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, dobrostan zwierząt czy zmniejszenie stosowania antybiotyków. Pracami zespołu kieruje prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego – Jerzy Wierzbicki.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa 427 restauracji sieci, które zatrudniają blisko 25 000 osób. 367 z nich to obiekty prowadzone przez 68 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony