REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
MediaMarkt na terenie hipermarketu Carrefour w Łodzi, ul. Szparagowa

MediaMarkt na terenie hipermarketu Carrefour w Łodzi, ul. Szparagowa (fot. Konrad Kaszuba)

Grupa Ceconomy, właściciel m.in. sieci marketów z elektroniką MediaMarkt, opublikowała wyniki finansowe za trzy kwartały roku fiskalnego 2018/19. Sprzedaż w skali grupy utrzymała się na poziomie ubiegłorocznym. W Europie Wschodniej sprzedaż i zyski spadają. W Polsce wciąż utrzymuje się „negatywny trend sprzedażowy”.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego 2018/19 Grupa Ceconomy wygenerowała sprzedaż na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego – ok. 16,5 mld euro. Po uwzględnieniu czynników kursowych i zmiany portfolio (rezygnacja z szyldu Saturn) sprzedaż wzrosła o 0,9 proc. rok do roku. W ujęciu LfL grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 0,5 proc. rok do roku.

W samym trzecim kwartale sprzedaż spadła o -0,5 proc. r/r, do kwoty 4,6 mld euro. Skorygowana o kursy i zmiany w portfolio, sprzedaż była wyższa o 0,2 proc. niż rok wcześniej. Sprzedaż LfL wzrosła o 0,1 proc.

Koncernowi gorzej wiedzie się w regionie Europy Wschodniej. Sprzedaż w ciągu 9 miesięcy spadła z ok. 1,33 do ok. 1,19 mld euro, czyli o -10,1 proc. Jednak po uwzględnieniu czynników kursowych i zmian portfolio sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. Z kolei sprzedaż w ujęciu LfL w walucie lokalnej była niższa o -3,5 proc.

Sprzedaż w ostatnich trzech miesiącach spadła z 388 do 343 mln euro – to spadek o -11,4 proc. Po uwzględnieniu czynników kursowych i zmian portfolio sprzedaż spadła o -2,5 proc., a w ujęciu LfL w walucie lokalnej o -5,6 proc.

Zysk EBITDA w regionie wyniósł 22 mln euro i był o ok. -21 mln niższy niż rok wcześniej. Skorygowany EBITDA wyniósł 21 mln. Zysk w ujęciu EBIT, po owzględnieniu deprecjacji i amortyzacji wyniósł w tym Europie Wschodniej ok. 8 mln euro – rok wcześniej osiągnął wartość 27 mln euro.

W ostatnich dziewięciu miesiącach sieć sklepów stacjonarnych powiększyła się o 21 placówek, przy czym sześć istniejących zostało zamkniętych. Łącznie na koniec okresu Ceconomy miała 1037 sklepów. W ostatnim kwartale w Polsce powstała jedna nowa placówka.

Raport nie uwzględnia osobnych danych finansowych dla Polski, zawiera jednak stwierdzenie, że „w Polsce miała miejsce kontynuacja negatywnego trendu sprzedażowego z poprzednich kwartałów, co wiąże się z silną konkurencją na rynku”.

– Transformacja naszego modelu biznesowego pozostaje kluczową kwestią, jeśli chcemy utrzymać i poprawiać naszą pozycję lidera rynku. Musimy ściśle dostosować firmę i wszystkie procesy do potrzeb konsumentów. Kładziemy fundamenty pod przyszły rozwój, wprowadzając reorganizację i zwiększając efektywność, co może teraz nastąpić dzięki sukcesowi negocjacji z radami pracowniczymi, które zakończyliśmy w czerwcu. Równocześnie pracujemy nad jasnymi planami na przyszłość, wyznaczając sobie cele, jakie chcemy osiągnąć. Zgodnie z zapowiedziami, na przełomie bieżącego i przyszłego roku zaprezentujemy nasz program i związane z nim przedsięwzięcia – powiedział Jörn Werner, CEO Grupy Ceconomy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zzzz z 2 27 dni temuocena: 75% 

    Wielkie stacjonarne markety rtv-agd tracą po prostu sens i przegrywają konkurencję z sklepami internetowymi. Stacjonarne sklepy tego typu są bardzo kosztowne w użytkowaniu - bardzo duża i marnowana powierzchnia, ofertę mają bardzo ograniczoną ( w porównaniu ze skl internetowymi, polki i miejsce w tych sklepach nie są z gumy, a trzeba jeszcze wyeksponować pewne towary) a sprzedaż coraz bardziej się zawęża do tak- tak dużego agd, może jeszcze telewizory ale i tu jest wielki zastoj Skl stacjonarny oferuje transport i wniesienie, zainstalowanie więc jest to poręczniejsze niż kurier itd. Natomiast elektronika, małe podręczne AGD coraz bardziej będzie znikać z takich stacjonarnych tego typu marketów bo coraz mniej klientów jest na takie produkty które często leżą tam latami i są kilka generacji wstecz...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Vegost 1 28 dni temuocena: 33% 

    Normalne, że w Polsce są straty, skoro nie jest to bogaty kraj, a ceny w niemieckim Media Markt są okropnie drogie. Wynagrodzenia są śmiesznie niskie. Ceny towarów bardzo drogie. Z czym do ludzi? Nic dziwnego, że konkurencja nie śpi. Dopóki wynagrodzenia nie wzrosną do takich, które pozwolą normalnie żyć, to nie ma szans na kupowanie czegokolwiek. Bo jak mając 2100 netto, jeszcze iść i kupić sobie cokolwiek? Głupota.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony