REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)

(Hans Olav Lien [CC BY-SA 3.0])

Sieć Forever 21 w upadłości osiągnęła porozumienie z grupą inwestorów, którzy są gotowi przejąć markę i aktywa spółki za „symboliczną” kwotę 81 mln dolarów. Firma potrzebuje zgody sądu upadłościowego na wskazanie potencjalnych nabywców – informuje serwis branżowy CSA.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Zgodnie z dokumentami złożonymi w rejestrze sądowym, znana sieć „szybkiej mody” Forever 21 porozumiała się z potencjalnymi nabywcami w sprawie przejęcia biznesu. Firmy są zainteresowane przejęciem spółki wraz z jej aktywami, na które składają się sieci modowe Forever 21, drogerie RileyRose oraz platforma internetowa – łącznie ponad 800 placówek w USA i na całym świecie – za jedyne 81 mln dolarów.

Grupa inwestorów składa się z firm Simon Property Group Inc., Brookfield Property Partners oraz Authentic Brands Group. Pierwsze dwie z tych firm należą do grona największych wierzycieli spółki Forever 21. Trzecia działa w branży modowej.

Jeśli inni, potencjalni nabywcy nie zaproponują wyższej ceny do 7 lutego, oferta zostanie przyjęta. Jeśli pojawią się lepsze propozycje, 10 lutego przeprowadzona zostanie aukcja. Spółka chciałaby uzyskać zgodę na transakcję 11 lutego.

Negocjacje prowadzone są w ramach postępowania upadłościowego, kontrolowanego przez sąd. Odbywają się według procedury zwanej stalking horse bid (oferta tropiącego konia). Polega ona na tym, że firmy zainteresowane przejęciem spółki, kontrolę nad którą przejął sąd upadłościowy, składają za pośrednictwem kancelarii prawnej anonimowe oferty zakupu, za określoną kwotę. Jeśli oferta zostanie przyjęta, staje się ceną wyjściową na aukcji, którą prowadzi sąd. Jeśli nie zostanie przyjęta, oferenci pozostaną anonimowi i nie będą kojarzeni z nieudaną transakcją; mogą też poczekać na aukcję i złożyć inne propozycje.

Sieć Forever 21 powstała w 1980 r. Starała się wyprzedzać trendy na rynku mody fast-fashion, jednak z biegiem lat zaczęła ulegać konkurencji, takiej jak H&M czy Zara. Dobiły ją trendy konsumenckie – produkcja odzieży należy do branż najbardziej obciążających środowisko naturalne i konsumenci zaczynają odwracać się od „szybkiej mody”. Dodatkowe problemy firmy to zbyt szybka ekspansja, finansowana pożyczkami i uzależnienie od lokalizacji w galeriach handlowych, które tracą popularność.

Źródło: chainstoreage.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony