REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Sklep sieci Netto Polska

Sklep sieci Netto Polska (materiały własne)

- Poprawiliśmy w Netto efektywność rekrutacji, a także dopracowaliśmy program wdrażania nowych pracowników w struktury firmy. Dzięki temu mniej osób odeszło, więcej stwierdziło, iż w Netto warto zostać na dłużej. Bardzo nas to cieszy i chcielibyśmy powtórzyć ten sukces w tym roku - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Roman Borecki, HR Manager Netto Polska.

Łukasz Stępniak: Sieć Netto przeprowadza co roku badanie wewnętrzne Barometr, dotyczące atmosfery pracy. Czym jest to badanie i po co firma je przeprowadza?

Roman Borecki, HR Manager Netto Polska: - W Netto najważniejsza jest dla nas satysfakcja klientów. By ją osiągnąć, musimy skompletować dobry, zadowolony ze swojej pracy zespół, który w miły, profesjonalny sposób obsłuży naszych klientów. Barometr jest narzędziem, pozwalającym ocenić klimat panujący w firmie. Na klimat pracy składa się wiele czynników, my pytamy pracowników na przykład o to, jak oceniają ogólną sytuację w firmie, o możliwości rozwoju, o współpracę z przełożonym i innymi zatrudnionymi. Badanie prowadzimy systematycznie od siedmiu lat. Jest ono dobrowolne, ale z roku na rok rośnie odsetek osób biorących w nim udział.

W najnowszej edycji Barometru frekwencja wyniosła aż 83 proc. Przy czym 72 proc. pracowników jest zadowolonych z pracy, a 80 proc. dobrze ocenia kontakt z bezpośrednim przełożonym. Ankieta pozwala nam poprawić funkcjonowanie firmy, np. poprzez stałe polepszanie komunikacji wewnętrznej, która była słabszym punktem poprzednich edycji. Wprowadziliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym na bieżąco informujemy naszych pracowników o tym, co planujemy, dokąd zmierzamy, co jest dla nas ważne. Jednym z nich jest na przykład cotygodniowy newsletter. Inną zmianą było przesunięcie części budżetu przeznaczonego na imprezy integracyjne na rzecz większej liczby bonów, bo właśnie taką formę gratyfikacji preferują zatrudnione u nas osoby.

W tym roku naszym celem jest poprawienie współpracy między poszczególnymi działami w firmie. Jakkolwiek tego typu problemy są normalne w dużych przedsiębiorstwach, dzięki Barometrowi możemy skutecznie je rozwiązywać. Oczywiście, ocena wielu obszarów jest dla nas powodem do dumy i radości  - nasi pracownicy cenią sobie kulturę pracy, jaka u nas panuje, atmosferę w zespołach – bo potrafimy wspierać się w trudnych chwilach i pomagać sobie w potrzebie, ale także wspaniale się ze sobą bawić. To są atuty, które od wielu lat wpływają na naszą atrakcyjność jako pracodawcy. 

Na jakie inne kwestie zwróciliście uwagę dzięki przeprowadzonemu badaniu? Co jeszcze udało się poprawić?

- Najwięcej zaskoczeń było na samym początku, 7 lat temu, kiedy badania atmosfery pracy były nowym narzędziem nie tylko w Netto, ale także w Polsce. Jedną z pierwszych rzeczy, na którą zwróciliśmy uwagę był fakt, iż nasi pracownicy nie zdawali sobie sprawy z tego, czy pracują dobrze, czy źle. Nie wiedzieli, jak będzie wyglądała ich przyszłość w firmie, jakie mają możliwości rozwoju. Zaczęliśmy więc szczerze o tym rozmawiać podczas rozmowy rocznej, która u nas ma bardzo otwarty, a nawet nieformalny charakter, jednak o wiele większą wagę przykładamy obecnie do udzielania informacji zwrotnej w sposób ciągły - w zależności od potrzeb.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"