8 grudnia 2019
Nastroje w branży handlowej są coraz gorsze. W badaniu Europejskiego Funduszu Leasingowego, które sprawdza skłonność firm do wzrostu, firmy handlowe właśnie zanotowały...
7 grudnia 2019
Aż 72 proc. Polaków deklaruje spożywanie suplementów diety, a jeszcze więcej, bo 86 proc. uważa, że konsumowanie tych produktów jest korzystne. Co drugi Polak...
6 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
5 grudnia 2019
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W tym tygodniu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Propozycja nowych przepisów przedłożona została przez...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
konsument i trendy zakupowe
19 listopada 2019, 11:00
Konrad Kaszuba
(fot. materiały prasowe, Netto Polska)
Konsumenci kupujący żywność, odzież czy artykuły gospodarstwa domowego często mają problem z oceną, jak wytworzenie danego produktu wpłynęło na klimat – ile trzeba było zużyć energii, wody czy nawozów, jak wiele gazów cieplarnianych wyemitowano, by produkt powstał. Sieć Netto chce te szacunki ułatwić, opracowując wspólny system oznaczeń, które pozwolą ocenić „ślad klimatyczny” produktów.
Grupa Salling, zarządzająca sieciami Netto i Bilka, aktywnie włączy się w prace na spójnym systemem oznaczania „śladu klimatycznego” produktów, w ramach którego stworzony zostanie ranking, znacznie ułatwiający konsumentom dokonywanie świadomego wyboru tych dóbr, których wytworzenie w najmniejszym stopniu obciąża środowisko naturalne.
Prezes Salling Group, Per Bank, poinformował o tym zamiarze na blogu Dagbladet Børsen. Menedżer oświadczył, że dostrzega potrzebę opracowania prostego, ale dobrze skonstruowanego systemu oznaczeń, nad którym powinni wspólnie pracować detaliści, eksperci, konsumenci, naukowcy i prawodawcy.
– Jesteśmy gotowi aktywnie współpracować przy tworzeniu systemu opartego na wiedzy naukowej i uznanych standardach oceny śladu klimatycznego produktów. Rozpoczynamy prace i zapraszamy wszystkich do udziału w tym projekcie, ponieważ powszechna współpraca będzie kluczem do sukcesu projektu – powiedział Per Bank.
O potrzebie wdrożenia etykiet klimatycznych od dawna mówią środowiska naukowe i polityczne, ale po raz pierwszy deklarację o aktywnym współtworzeniu takiego systemu podjęła sieć detaliczna.
Salling Group proponuje wprowadzenie systemu etykiet, które będą w prosty sposób szeregować produkty z poszczególnych kategorii w zależności od ich śladu klimatycznego. Grupa zainwestuje w prace nad najlepszymi metodami klasyfikacji i deklaruje współfinansowanie badań, które pozwolą wypracować najlepsze rozwiązania.
– Etykiety powinny ułatwić konsumentom działania na rzecz ochrony klimatu oraz podejmowanie świadomych decyzji zakupowych w tym zakresie. Wielu Duńczyków pragnie działać na rzecz ochrony klimatu, ale często nie mają wiedzy, jakie produkty wybierać w tym celu. Etykiety znacząco im to ułatwią – podsumował Per Bank.
Sieć handlowa Netto powiększyła się o dwie lokalizację – w Bytomiu i Oławie. Nowe
Ten tydzień obfitował w wydarzenia istotne dla handlu. Część sieci, jak np.: Action, Amazon,
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.