REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. materiały prasowe, Netto Polska)

Konsumenci kupujący żywność, odzież czy artykuły gospodarstwa domowego często mają problem z oceną, jak wytworzenie danego produktu wpłynęło na klimat – ile trzeba było zużyć energii, wody czy nawozów, jak wiele gazów cieplarnianych wyemitowano, by produkt powstał. Sieć Netto chce te szacunki ułatwić, opracowując wspólny system oznaczeń, które pozwolą ocenić „ślad klimatyczny” produktów.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Grupa Salling, zarządzająca sieciami Netto i Bilka, aktywnie włączy się w prace na spójnym systemem oznaczania „śladu klimatycznego” produktów, w ramach którego stworzony zostanie ranking, znacznie ułatwiający konsumentom dokonywanie świadomego wyboru tych dóbr, których wytworzenie w najmniejszym stopniu obciąża środowisko naturalne.

Prezes Salling Group, Per Bank, poinformował o tym zamiarze na blogu Dagbladet Børsen. Menedżer oświadczył, że dostrzega potrzebę opracowania prostego, ale dobrze skonstruowanego systemu oznaczeń, nad którym powinni wspólnie pracować detaliści, eksperci, konsumenci, naukowcy i prawodawcy.

– Jesteśmy gotowi aktywnie współpracować przy tworzeniu systemu opartego na wiedzy naukowej i uznanych standardach oceny śladu klimatycznego produktów. Rozpoczynamy prace i zapraszamy wszystkich do udziału w tym projekcie, ponieważ powszechna współpraca będzie kluczem do sukcesu projektu – powiedział Per Bank.

O potrzebie wdrożenia etykiet klimatycznych od dawna mówią środowiska naukowe i polityczne, ale po raz pierwszy deklarację o aktywnym współtworzeniu takiego systemu podjęła sieć detaliczna.

Salling Group proponuje wprowadzenie systemu etykiet, które będą w prosty sposób szeregować produkty z poszczególnych kategorii w zależności od ich śladu klimatycznego. Grupa zainwestuje w prace nad najlepszymi metodami klasyfikacji i deklaruje współfinansowanie badań, które pozwolą wypracować najlepsze rozwiązania.

– Etykiety powinny ułatwić konsumentom działania na rzecz ochrony klimatu oraz podejmowanie świadomych decyzji zakupowych w tym zakresie. Wielu Duńczyków pragnie działać na rzecz ochrony klimatu, ale często nie mają wiedzy, jakie produkty wybierać w tym celu. Etykiety znacząco im to ułatwią – podsumował Per Bank.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony