REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Sklep sieci Pepco w Łodzi

Sklep sieci Pepco w Łodzi (Konrad Kaszuba)

Agencja Inquiry zaprezentowała wyniki YouGov BrandIndex – polską edycję globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego. Wśród wszystkich zaprezentowanych kategorii największe zdumienie wywołała pierwsza pozycja sieci Pepco w kategorii marek modowych. Dyskonter wyprzedził takich gigantów jak H&M i Reserved.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

Według danych BrandIndex, na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.). Z badania wynika, że w Pepco zakupy robi ponad 40 proc. kobiet, a co 10 klientem jest mężczyzna. Warto dodać, że sieć kieruje swój przekaz głównie do kobiet.

- Pepco wyrosło w ciągu ostatnich lat na pierwszą markę modową na polskim rynku. Dopiero na kolejnych miejscach są takie marki jak H&M i Reserved. Ta sieć naprawdę dużo robi aby klienci byli zachwyceni. Firma śledzi i bada nastroje swoich klientów, aby jak najlepiej dostosować się do ich oczekiwań. Co ważne reaguje na zmiany bardzo szybko – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.

Jednocześnie to marki H&M (ok. 32 proc.) oraz Reserved (ok. 29 proc.) cieszą się najlepszą opinią na rynku mody. Sklepy sieci Zara pozostaje daleko w tyle za wiodącymi markami. - Warto zwrócić uwagę, że przez wiele tygodni H&M i Reserved jeśli chodzi o opinie klientów szły łeb w łeb, ale w ostatnim czasie Reserved złapało zadyszkę, coś jest nie tak. W H&M widoczna jest już sprzedaż letnich kolekcji, w Reserved nie – wskazuje Agnieszka Górnicka.

W przypadku marek obuwniczych najbardziej lubiane przez Polaków są CCC (28 proc. badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15 proc.). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).

YouGov BrandIndex to jedyne syndykatowe badanie kondycji marek dostępne na całym świecie. Jest realizowane od 10 lat, według tej samej metodologii dla wszystkich krajów, na panelu badawczym liczącym ponad 6 mln respondentów z 43 państw (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 roku – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. Obecnie badanie obejmuje w Polsce 60 marek podzielonych na 6 sektorów – sieci spożywcze, DIY, moda, obuwie, sport, drogerie. Już wkrótce zostanie rozszerzony o branżę gastronomiczną oraz marki sklepów z elektroniką i artykułami dla dzieci. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 18

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~CoCo CH 3 2 dni temuocena: 0% 

    Marka modowa tzn mam sukienkę od PEPCO???? A ja mam od Armaniego!!!! Dyskont odzieżowy takie kest prawidłowe nazewnictwo !!!! Czyli mam sukienkę z PEPCO. Niedouczeni redaktorzy !!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gaska 2 4 dni temuocena: 100% 

    Ja tam od dłuższego czasu kupuję w Reserved, w Pepco kupuję tylko rzeczy do wyposażenia domu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nickyminaggg 1 4 dni temuocena: 50% 

    szkoda, że nie Biedronka

    oceń komentarz
do góry strony