REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Sklep sieci Polomarket

Sklep sieci Polomarket (Polomarket)

Marcin Sowa, prezes Grupy Polomarket zapowiedział, że zarządzana przez niego grupa może w perspektywie kolejnych kilku miesięcy uruchomić sklep internetowy z ofertą spożywczą i przemysłową. Operator sieci supermarketów przygotowuje się do odpalenia aplikacji mobilnej dla swoich klientów, rozwija program lojalnościowy i inwestuje w bazy danych. Planowane inwestycje w mogą wprowadzić firmę do grona liderów transformacji cyfrowej działających na polskim rynku handlowym.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Marcin Sowa, prezes Grupy Polomarket powiedział w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, że firma „bardzo mocno analizuje ten obszar działalności i planuje wejście w sprzedaż internetową żywności i produktów przemysłowych”.

- Jest wiele kwestii, które musimy jeszcze wewnętrznie sparametryzować i uzgodnić z potencjalnym partnerem, co nie jest łatwe. Oczywiście chcielibyśmy uruchomić projekt jak najszybciej. Mamy nadzieję, że wszystko uda się zamknąć w perspektywie kilku miesięcy i ruszyć z pilotem – mówi Marcin Sowa.

Szef Polomarketu podkreślił, że projekt nie będzie realizowany przez firmę samodzielnie, ale we współpracy z partnerem zewnętrznym. - W przypadku naszego projektu e-commerce, kluczowy jest doświadczony w branży, stabilny i mocny finansowo partner, z którym moglibyśmy współpracować – wskazuje Marcin Sowa.

I dodaje: - Oczywistym jest, że nie jesteśmy w stanie samodzielnie zbudować logistyki pod e-commerce, np. dedykowanego magazynu, z którego byłyby realizowane zamówienia. Koszty wejścia w taki model są gigantyczne. Musimy stworzyć koncept, który pozwoli nam na ominięcie wspomnianych kosztów i będzie bazował jednocześnie na wiedzy i doświadczeniach firm, które realizowały już podobne przedsięwzięcia w handlu żywnością.

Prezes sieci nie chciał jednak zdradzić z kim Polomarket będzie współpracował przy realizacji projektu e-sklepu.

Marcin Sowa nie ma wątpliwości, że sklep internetowy Polomarketu przy odpowiednim sprofilowaniu oferty ma szansę odnieść sukces nie tylko w największych aglomeracjach, ale także mniejszych miastach i terenach wiejskich.

- 35 proc. sprzedaży produktów online, wszystkich kategorii, realizowana jest do małych miejscowości. Dzisiaj mieszkańcy małych miasteczek i wsi, to zupełnie inna kategoria klientów, bardzo świadomi, obyci z internetem, poszukujący nowości. A przede wszystkim, to grupa która ma pieniądze i może sobie pozwolić na więcej niż tylko podstawowe zakupy. To sprawia, że właściwie skonstruowana sprzedaż internetowa może odnieść sukces na terenach gdzie działają nasze sklepy, które mogłyby stanowić bazę do rozwoju naszego projektu e-commerce – tłumaczy prezes Polomarketu.

Sprzedaż internetowa, to nie jedyny projekt z obszaru nowych, cyfrowych technologii, który polski operator planuje uruchomić w najbliższym czasie. - Równolegle bardzo mocno pracujemy nad stworzeniem dedykowanych aplikacji zakupowych – zapowiada Marcin Sowa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~oko 1 2 miesiące temuocena: 67% 

    I to jest ciekawy artykuł, a nie tekst na jedno zdanie aby klika zaliczyć.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony