REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-21.04.2019)
Choć Presto to saloniki prasowe, prasa jest w nich na drugim planie. Kluczowy asortyment to wysokomarżowe produkty pozaspożywcze: kosmetyki, gadżety imprezowe itp.

Choć Presto to saloniki prasowe, prasa jest w nich na drugim planie. Kluczowy asortyment to wysokomarżowe produkty pozaspożywcze: kosmetyki, gadżety imprezowe itp. (Fot. materiały prasowe)

Na trudnym rynku punktów z prasą rozwija się nowy rodzaj placówek, które są połączeniem kiosku i sklepu wielobranżowego specjalizującego się w produktach wysokomarżowych. Działająca pod szyldem Presto sieć zapowiada dynamiczny rozwój.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Założona w 2016 roku przez przedsiębiorstwo Tylko Handlowe sieć saloników prasowych Presto liczy dziś sześć placówek. Trzy działają w Lublinie i okolicach, trzy kolejne w województwie kujawsko-pomorskim. Ten rok ma upłynąć pod znakiem ekspansji terytorialnej – jak mówi Rafał Janiak, menadżer zarządzający punktami Presto, nowe placówki powstaną w Wielkopolsce, na Mazowszu i w woj. warmińsko-mazurskim. – W ciągu dwóch miesięcy otworzymy cztery nowe placówki. Pierwsza ruszy już pod koniec kwietnia w Brodnicy, kolejna w maju w Kłodawie, potem będą otwarcia w Zwoleniu i Biłgoraju – mówi Janiak. – Zakładamy, że w tym roku sieć powiększy się o osiem placówek. Rozwój będzie tak dynamiczny, że za 10 lat możemy mieć 500 punktów – dodaje.

Obroty sieci Presto za pierwszą połowę 2018 roku wyniosły 1,24 mln zł, sprzedaż like for like za rok 2019 może zdaniem Janiaka sięgnąć nawet 5 mln zł. Janiak uzasadnia to tym, że firma dopracowuje asortyment, co już w marcu przełożyło się na duży wzrost sprzedaży.

Placówki Presto mają około 50 mkw. Wszystkie to punkty własne, choć w planach na rok kolejny jest franczyza. Uruchomienie i zatowarowanie pojedynczego punktu to inwestycja rzędu około 100 000 zł. W jednym sklepie pracują dwie osoby (wszyscy pracownicy są zatrudnieni na umowę o pracę). Godziny otwarcia są różne, w zależności od lokalizacji, niektóre punkty są czynne do godz. 19, inne do godz. 21.

Obecnie tylko jedno Presto działa w lokalu należącym do firmy Tylko Handlowe, pozostałe placówki są dzierżawione (Janiak zapowiada, że w planach jest kupowanie własnych lokali). Asortyment liczy około 4000 indeksów, z czego 600-700 przypada na tytuły prasowe. Pozostałe kategorie produktowe dostępne w Presto to m.in. wyroby tytoniowe, akcesoria imprezowe (świeczki, baloniki itp.), upominki, gry i zabawki, artykuły szkolno-biurowe, jest też dział z kosmetykami. – Świadomie nie wprowadzamy do oferty produktów spożywczych. Raz, że w grę wchodzą terminy przydatności, dwa – sklepów spożywczych jest bardzo dużo. Koncentrujemy się na produktach, które nie są wszędzie dostępne – wyjaśnia Rafał Janiak. Wśród dostawców wymienia m.in. firmy Inter-Vion, Gatta, Godan i Trefl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony