REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Na zdj. sklep sieci Spar w Dubaju

Na zdj. sklep sieci Spar w Dubaju (fot. materiały prasowe, Spar International)

Rok 2018 był dla firmy Spar International wyjątkowo udany. Sieć weszła na cztery nowe rynki i zyskała 335 nowych sklepów. Sprzedaż wzrosła o 5,4 proc., do kwoty 35,8 mld euro. Był to trzeci rok realizacji pięcioletniej strategii rozwojowej Better Together, która ma przynieść korzyści dla organizacji, jej partnerów oraz ich klientów.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Sieć zwiększała liczbę placówek, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się. Na koniec roku Spar dysponował 13 112 sklepami w 48 krajach. Łączna powierzchnia handlowa wyniosła ok. 7,44 mln mkw.

Spar działa w 16 krajach Europy Zachodniej, do sieci należy łącznie 9 680 sklepów. W ubiegłym roku sprzedaż w tym regionie wzrosła o 4,1 proc., do kwoty 22,1 mld euro.

W Europie Środkowej i Wschodniej marka jest obecna w 10 krajach. W tym regionie sprzedaż wzrosła o 15,8 proc., do kwoty 5,8 mld euro.

W regionie Afryki i Środkowego Wschodu Spar jest obecny na 15 rynkach. Sprzedaż wzrosła tam o 8,2 proc., do kwoty 6,9 mld euro.

Spar zawitał także do regionu Azja-Pacyfik, gdzie sieć jest obecna w siedmiu krajach, z 573 sklepami o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. Sprzedaż w tym regionie wyniosła 1,96 mld euro.

Spar realizuje strategię wieloformatową, co pozwala dobrze sobie radzić z trudnych warunkach rynkowych, przy wielu negatywnych trendach doświadczanych przez światowy detal. W ramach sieci funkcjonują cztery formaty detaliczne – Spar, Interspar, Eurospar oraz Spar Express – dzięki czemu możliwa jest elastyczna współpraca z partnerami o różnych potrzebach, uwarunkowaniach i potencjale.

Dzięki realizacji strategii Better Together firma odnotowała znaczące postępy w dziedzinie wspólnych międzynarodowych zakupów towarów i materiałów. Celem strategicznym jest dalsza ekspansja międzynarodowa, łączenie globalnych zasobów sieci i wzmacnianie efektu skali we wszystkich obszarach biznesowych. Firma chce także ściślej integrować się z globalnymi partnerami, zgodnie z hasłem Razem Lepiej.

Spar dyskontuje wzrost sprzedaży w sektorze sklepów sąsiedzkich, obserwowany w Europie Zachodniej. W Europie Środkowej i Wschodniej sieć podpisała dwie nowe umowy licencyjne, które mają przyspieszyć ekspansję w tym regionie. W Azji Pacyficznej spodziewany jest wzrost w Chinach, gdzie w ciągu 2018 r, zawarto kilka nowych porozumień licencyjnych.

W przyszłości planowana jest ekspansja Spara w Ameryce Południowej i Środkowej. Plany działania są w fazie zaawansowanej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony