REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(Dealz Polska)

Nadchodzący kryzys dla dyskontów niespożywczych takich jak np. sieci Pepco, Action, Tedi czy Dealz, może być dużą szansą. – W okresie kryzysu konsumenci w pierwszej kolejności redukują wydatki na artykuły nieżywnościowe. Oferta przemysłowa sieci dyskontowych, w tym ich marki własne w tej sytuacji mogą spotkać się ze zwiększonym zainteresowaniem – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Bartosz Bolecki, Retail Business Unit Director w firmie PMR.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jeszcze przed pandemią obserwowaliśmy dynamiczny proces transformacji dyskontów niespożywczych, które pracowały zarówno nad asortymentem, podnosząc jego jakość, jak i nad lokalizacjami. Przykładowo, mocno dyskontowe sklepy Pepco postanowiły repozycjonować się i podobnie jak kiedyś Biedronka, zaczęły inwestować w jakość produktów i wchodzić do centrów handlowych, w tym tych całkiem prestiżowych, jak np. Galeria Północna, Atrium Targówek czy Galeria Młociny. Wszystkie trzy galerie działają w Warszawie.

Teraz gdy w galeriach jest coraz więcej pustostanów, a kolejne firmy odzieżowe i obuwnicze sygnalizują, że będą ograniczać liczbę sklepów w centrach handlowych nadchodzi moment dla dyskonterów, którzy niedawno pojawili się na polskim rynku, a ich oferta może doskonale wkomponować się w tenant-mix działających obiektów handlowych. Młode wilki w polskim handlu, takie jak Action, Tedi i Dealz mają swoją szansę i zrobią wiele, aby ją wykorzystać. Szczególnie, że wynegocjowanie dobrych warunków najmu w obecnej sytuacji jest znacznie łatwiejsze. Sieci muszą jednak pamiętać o bardzo wnikliwej analizie lokalizacji, bo część centrów handlowych w związku z pandemią i recesją gospodarczą może mieć duże problemy z utrzymaniem się na rynku.

Zdaniem Bartosza Boleckieg dyskonterzy przemysłowi wykorzystają swoją szansę na rozwój i trend związany z rozwojem w galeriach handlowych jeszcze się umocni. – Najmłodsze stażem sieci dyskontowe na polskim rynku będą pojawiać się w centrach handlowych, i to nie tylko tych mniejszych czy położonych na przedmieściach, ale także w galeriach w centrach miast. Ten trend właściwie już ma miejsce – zwłaszcza w galeriach, które borykają się z rosnącym wskaźnikiem pustych przestrzeni. Z rozmowy z przedstawicielem jednej z sieci wiem, że takie rozwiązanie jest korzystne dla obu stron. Dzięki niemu dyskont niespożywczy zyskuje dostęp do atrakcyjnej lokalizacji w centrum miasta, a traffic w galerii znacząco rośnie po otwarciu takiego sklepu, ponieważ mówimy o formacie bardzo popularnym wśród Polaków – komentuje ekspert.

Sieć Action ma obecnie 67 sklepów, a według zapowiedzi może przekroczyć w tym roku liczbę 100 placówek. – Pomimo trudności, konsekwentnie dążymy do realizacji naszych celów na 2020 rok – tj. do dalszej ekspansji w głąb kraju oraz wzmocnienia obecności w południowo-zachodniej Polsce. Od początku roku otworzyliśmy dziesięć sklepów, w tym pierwszy na Pomorzu – w Szczecinie, a już wkrótce, w czerwcu, Action zadebiutuje w Chrzanowie. W planach są kolejne otwarcia – wyjaśnia Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony