REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)

(materiały własne)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w I kw. 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym okresie w zestawieniu na pierwszym miejscu pojawiła się branża farmaceutyczna, która jako jedyna wydała na reklamę w mediach tradycyjnych ponad 1,2 mld zł jedynie w 3 miesiące. Na drugim miejscu znalazł się sektor handlowy.

REKLAMA

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w I kw. wyniosły 41 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (29 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (13 proc.), za nią finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

W pierwszym kwartale 2019 roku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły 1,266 mld zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o ponad 355 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

Handel nie oszczędza na reklamie

W I kw. 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert (prawie 110 mln zł), Media Markt (ponad 70 mln zł), Biedronka (niemal 70 mln zł) oraz Euro RTV AGD ponad 60 mln zł).

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi hipermarkety (6 proc.), sieci budowlane (5 proc.), wydatki sieci sklepów convenience, branży e-commerce i drogerie były na poziomie 4 proc., w przypadku z każdej z tych kategorii.

Wydatki reklamowe marek farmaceutycznych

W okresie od stycznia do marca 2019 roku marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 31 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Molekin, D-Vitum Forte oraz Theraflu.

Według danych IMM w I kw. 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (27 proc.) oraz środki przeciwbólowe (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~latko 2 4 miesiące temu

    hehe dokładnie, ich akcje to się pamięta.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~niki 1 4 miesiące temu

    Media Expert to akurat nigdy nie oszczędza i chyba dlatego tak rośnie w siłę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony