REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC

Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC (materiały prasowe)

Umiejętność mówienia dziękuję w sposób konsekwentny oraz w taki sposób, by konsumenci to docenili, jest chyba jednym z największych wyzwań dla sieci handlowych i innych branż. Danie prezentu nie polega na tym, że skoro klient ma dziś urodziny, to dostanie kupon o wartości 5 zł na zakupy. To sympatyczne, ale nie czyni marki unikalnej w stosunku do innych. A to nie jest to rzecz prosta do zrobienia, szczególnie na skalę masową – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO - ORZESZKI) - Baner Główny (24-30.06.2019

W jaki sposób sieci handlowe starają się ściągnąć klienta, utrzymać go, sprawić, by czuł się lepiej? Może podać Pan jakieś przykłady?

Przede wszystkim stawiają na opowiadanie historii i pozycjonowanie się w oczach konsumenta jako wartościowa marka. Do niedawna sklepy spożywcze były dla konsumenta (nie tylko polskiego), miejscem, w którym można było kupić produkty dla domu różnych marek. Natomiast samo miejsce, w którym robiło się te zakupy nie istniało w świadomości konsumenta jako marka. Kojarzono logo na budynku, jednak sama marka niewiele znaczyła. Wciąż niewiele jest sieci handlowych na świecie, którym udało się tak wykreować swój wizerunek, żeby stworzyć silną i rozpoznawalną markę.

Kultowym przykładem jest londyński Harrods, który przez wiele lat pracował na wizerunek ekskluzywnego domu handlowego z sekcją spożywczą. Dziś Harrods to pełnoprawna marka spożywcza, którą konsumenci kojarzą z luksusem, ale też wyjątkowym asortymentem, wspaniałą obsługą i niezapomnianym doświadczeniem zakupowym.

Drugi przykład, też z rynku brytyjskiego to Waitrose, któremu również udało się wykreować własną markę i który jest dziś symbolem wysokiej jakości oraz obsługi klientów. Myślę, że na naszym rynku marką zaczyna być Biedronka, a jest nią już na pewno Lidl. Wspomniane sieci rozumieją, że pozycjonując się jako dyskonty będą konkurować ze sobą na podstawowym poziomie, tj. zaspokajania najprostszych potrzeb klientów poprzez oferowanie im niskich cen.

Obie sieci postawiły na budowanie swojej marki w oparciu o ważne dla nich wartości i swoją filozofię działania, o których opowiadają klientom. Zaowocowało to stworzeniem świadomej grupy klientów, którzy potrafią powiedzieć, dlaczego idą do Lidla lub Biedronki na zakupy. Aby przyciągnąć konsumenta i wyróżnić się na rynku, sieci zaczęły myśleć o sobie jako o marce, której pozycjonowanie należy strategicznie przemyśleć i wykreować. Jak? Komunikując otwarcie swoje wartości, licząc na to, że w ten sposób znajdą wspólny język z konsumentem.

Dla Polaków najważniejsza jest rodzina.

To prawda, zapewnienie szczęścia rodzinie jest dla Polaków priorytetem. Wynika to z naszej kultury i tradycji – cenimy poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji, a to dają nam właśnie najbliżsi. Dużą wagę przykładamy również do dbałości o przyszłość następnych pokoleń, nawet jeśli jest to troska wyrażona w gestach dnia codziennego: np. troska o to, aby dzieci dobrze się odżywiały, uczyły, aktywnie spędzały czas.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Łukasz Barbacki 1 5 miesięcy temu

    Bardzo się cieszę, że coraz więcej osób zaczyna widzieć jak istotne są pozornie małe gesty i detale. To właśnie te " drobnostki " budują całość doświadczenia klienta w kontakcie z firmą lub marką. Jako człowiek związany zawodowo z szkoleniem sprzedaży z przyjemnością i zainteresowaniem przeczytałem ten tekst .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony