REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC

Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC (materiały prasowe)

Strona 3 z 5
REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Ale w budowaniu lojalności ważne są także inne kwestie. Jak je zidentyfikować?

Tak, i tym zajmujemy się w TCC: tworzeniem długofalowych, przemyślanych kampanii, w których mówimy klientom dziękuję, dając im prezenty, sprawiając przyjemność im i ich bliskim. Te prezenty są odpowiedzią na ich potrzeby. A jak je zidentyfikować? Według naszego badania wynika, że poza podstawowymi aspektami chodzenia na zakupy, polscy klienci chcieliby, aby sieci inspirowały ich do gotowania prostych, szybkich i w miarę tanich potraw. Istnieje relatywnie mała, ale dynamicznie rosnąca grupa ludzi lubiących gotować, a większość ludzi po prostu musi gotować, bo ma rodzinę, bez znaczenia czy to lubi, czy nie. Jeśli nie, to chcieliby, żeby ktoś im w tym pomógł.

Dla ponad 40 proc. ludzi ważne jest, by miejsce, gdzie idą na zakupy, pomogło im przygotować posiłek. Po drugie oczekują inspiracji, pomocy i prostych rozwiązań, które ułatwią im życie w kuchni. I w końcu chęć poznawania nowych smaków - dlatego w większości sieci handlowych mamy tygodnie azjatyckie, włoskie, greckie pomimo, że jesteśmy krajem postrzeganym jako tradycyjny. Ludzie są ciekawi. Dostrzegają nowe smaki i tego oczekują po sklepach.

Podobnie jest z promowaniem zdrowego odżywiania wśród ludzi. Rodzice mają ogromny problem, by przekonać dzieci, by te jadły zdrowo i aż 30 proc. z nich oczekuje, by sklep, w którym robią zakupy, pomógł im w tym trudnym zadaniu. W ten trend wstrzeliła się fantastycznie Biedronka z naszą akcją ze Świeżakami. Za jej pośrednictwem wspólnie promowaliśmy zdrowe zwyczaje zakupowe oraz codzienne jedzenie pięciu porcji warzyw i owoców. Robiliśmy to w sposób zabawny, dzięki czemu w jakimś aspekcie akcja pomogła rodzicom przyciągnąć dzieciaki do świeżych warzyw i owoców. Właśnie tego ludzie oczekują od sklepów, w których robią zakupy.

Świeżaki były ciekawym projektem, ale wielu rodziców płacz dzieci doprowadzał do białej gorączki?

To efekt nie akcji Świeżaków, ale konsekwencja roli, jaką dziecko odgrywa w gospodarstwie domowym. Zrobiliśmy parę lat temu badanie w kilkunastu krajach europejskich, także w Polsce, podczas którego przebadaliśmy rodziny z dziećmi w wieku od 6 do 12 lat.

Sprawdziliśmy w jaki sposób maluchy funkcjonują w rodzinie i jakie mają przypisane role. Pewne rzeczy, których się dowiedzieliśmy, nas zaskoczyły. Przede wszystkim, dziecko ma coraz bardziej znaczącą rolę konsultacyjną, a czasem nawet decydującą, jeśli chodzi o wiele decyzji podejmowanych w rodzinie. Zaskakujące jest, że aż 56 proc. rodziców potrafi zasięgnąć opinii dziecka na temat miejsca, gdzie będą robione zakupy spożywcze, a aż 12 proc. dorosłych pyta dzieci o zdanie w sprawie zakupu samochodu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Łukasz Barbacki 1 6 miesięcy temu

    Bardzo się cieszę, że coraz więcej osób zaczyna widzieć jak istotne są pozornie małe gesty i detale. To właśnie te " drobnostki " budują całość doświadczenia klienta w kontakcie z firmą lub marką. Jako człowiek związany zawodowo z szkoleniem sprzedaży z przyjemnością i zainteresowaniem przeczytałem ten tekst .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony