REKLAMAMASPEX - Baner Główny (01-16.10.2019)
Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC

Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC (materiały prasowe)

Strona 4 z 5
REKLAMA

Jeśli chodzi o zakupy spożywcze, to dziecko może powiedzieć: mamo, tato, chciałabym też mieć kolekcję Świeżaków, więc chodźmy do tego sklepu. Jest to mechanizm psychologiczny – bardzo ciężko nam jest powiedzieć dziecku „nie”, albo – ujmując to inaczej - mamy bardzo duży problem z tym, żeby nie spełnić marzenia swojego dziecka.

Czy jest to realizowanie własnych pragnień, ponieważ coś czego my nie mieliśmy, jesteśmy w stanie zapewnić naszemu dziecku?

Każdy rodzic chciałby, żeby jego dziecko miało dużo lepsze życie niż on. Stanowi to potężne narzędzie marketingowe, jeśli się z niego właściwie korzysta, czyli nie gra na najprostszych emocjach. Akcje, które prowadziliśmy w Biedronce czy Stokrotce są tego doskonałym przykładem. Dzięki ciekawej historii oraz oparciu kampanii o ważne tematy, jak zdrowe odżywianie, dbanie o zwierzęta i ochronę zagrożonych gatunków, zachwyciliśmy dzieci i trafiliśmy z przekazem do rodziców.

W mechanizmie akcji Biedronki było zaszyte promowanie zakupów warzyw i owoców: rodzić musiał podjąć decyzję, czy wyda 40 zł by dostać jeden znaczek, czy wydając te samą sumę, ale kupując m.in. owoce i warzywa, aby dostać drugi, to prędzej kupi warzywa i owoce niż kolejną paczkę chipsów. Dzięki temu, dziecko jest bliżej zdobycia ukochanego pluszaka, a rodzic ma poczucie, że zrobił coś sensownego dla swojej rodziny. Dlatego coraz więcej akcji, które przygotowujemy dla naszych Klientów jest związanych z realizowaniem misji i przekazywaniem wartości, którymi sieć handlowa chciałaby się podzielić ze swoimi konsumentami.

W jaki sposób na polskiego konsumenta, jego lojalność i zachowania konsumenckie wpłynęła historia, czyli zabory, okres PRL? Wydaje się, że jedną z istotnych konsekwencji jest brak zaufania do państwa, społeczności lokalnej, ale także do sąsiada. Ufamy tylko rodzinie. Czy planując kampanie lojalnościowe bierzecie pod uwagę zaszłości historyczne, które ukształtowały społeczeństwo i współczesnego konsumenta?

To problem mający podłoże w sposobie funkcjonowania naszego społeczeństwa. Polska ma najniższy w Europie wskaźnik zaufania do innych ludzi. Z natury ufamy tylko najbliższej rodzinie. Podejrzliwość polskich konsumentów oznacza, że pierwszym krokiem w relacji marka – konsument jest zbudowanie zaufania. Mam na myśli prowadzenie dialogu z konsumentem w taki sposób, by zrozumiał, że my - TCC oraz nasz klient - nie mamy ukrytych intencji w tym co robimy, a po prostu dziękujemy klientom, że robią zakupy w danym miejscu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Łukasz Barbacki 1 9 miesięcy temu

    Bardzo się cieszę, że coraz więcej osób zaczyna widzieć jak istotne są pozornie małe gesty i detale. To właśnie te " drobnostki " budują całość doświadczenia klienta w kontakcie z firmą lub marką. Jako człowiek związany zawodowo z szkoleniem sprzedaży z przyjemnością i zainteresowaniem przeczytałem ten tekst .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony