REKLAMAPszczółka - baner główny - Chochliki (luty 2018)

PROMOCJE I MARKETING

 

8 lutego 2018, 10:31

Sieć Lidl liderem pod względem styczniowych wydatków na reklamę

Sieć Lidl liderem pod względem styczniowych wydatków na reklamę (fot. Konrad Kaszuba)

Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej, która promuje głównie produkty na przeziębienie i suplementy diety, oraz handlowej, w której najaktywniejsze są sklepy z elektroniką. To wnioski z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

W podziale na branże, według danych Instytutu Monitorowania Mediów, w styczniu 2018 roku branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych – 425,5 mln zł – to ponad połowa wszystkich wydatków reklamowych monitorowanych branży (51 proc.). Na drugim miejscu, z kwotą 213,3 mln zł, znalazła się branża handlowa (26 proc.), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc.).

W podziale na media, w których lokowane były reklamy, standardowo największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną. Wyjątek w styczniu stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu.

Siecią handlową, która w styczniu 2018 r. poniosła największe wydatki reklamowe, był Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 35 mln zł. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły sklepy z elektroniką – Media Expert, Euro RTV AGD oraz MediaMarkt. Sieć Biedronka wydała w tym miesiącu na reklamę niespełna 15 mln zł.

W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM. Obejmuje  okres 1-31 stycznia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Infografiki: Instytut Monitorowania Mediów

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"