REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)

(materiały własne)

Według danych GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 1,8 proc. (wobec wzrostu o 8,8 proc. w marcu 2018 r.). W porównaniu z lutym 2019 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 13,5 proc. Jednocześnie  firmy specjalizujące się w sprzedaży żywności i napojów zanotowały w ubiegłym miesiącu mocny spadek sprzedaży.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Spadek sprzedaży w marcu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zanotowały przedsiębiorstwa sprzedające żywność, napoje i wyroby tytoniowe o 10,4 proc., jak również podmioty prowadzące pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (w tym super- i hipermarkety oraz dyskonty)  o 1,3 proc., co spowodowane było m.in. wcześniejszą datą Świąt Wielkanocnych w 2018 r. i zwiększonymi zakupami w marcu ub. roku.

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost w marcu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w podmiotach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 11,3 proc. wobec spadku o 0,6 proc. przed rokiem) oraz w jednostkach z grupy „pozostałe” (o 7,0 proc. wobec wzrostu o 2,2 proc. przed rokiem).

Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” największy wzrost wykazały jednostki zaklasyfikowane do grupy „meble, rtv, agd” (o 20,5 proc.).

W okresie styczeń-marzec 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej r/r wyniósł 4,1 proc. (wobec wzrostu o 8,1 proc. w 2018 r.).

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2019 r. była o 0,3 proc. niższa w porównaniu z lutym br.

Dane podane przez GUS są poniżej prognoz ekspertów Credit Agricole Bank Polska, którzy zakładali, że sprzedaż detaliczna wzrosła w marcu o 3,9 proc. r/r wobec 6,5 proc. w lutym. Analitycy CABP potwierdzili, że w kierunku zmniejszenia jej dynamiki oddziaływało przesunięcie terminu świąt Wielkiejnocy w porównaniu do ub. r. oraz niekorzystna różnica w liczbie dni roboczych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~wrr 1 4 miesiące temu

    Eee tam Pani Prezes POIH czy jak tam mówi że sieci zachodnie nie robią Polsce konkurencji :) wszyscy mają się dobrze :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony