REKLAMAVOG - baner główny 2018

Jak wynika z badań PMR, ponad połowie Polaków wiedzących, czym są marki własne, zdarza się przychodzić do sklepu konkretnej sieci handlowej właśnie ze względu na ofertę produktów private label. Nie dziwi zatem, że detaliści coraz mocniej inwestują w atrakcyjność asortymentu marek własnych, próbując w ten sposób zyskać istotną przewagę konkurencyjną nad konkurentami.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)
Produkty marki własnej GoBio, wprowadzonej w styczniu przez Biedronkę

Produkty marki własnej GoBio, wprowadzonej w styczniu przez Biedronkę (fot. materiały prasowe)

Magdalena Szot, senior retail analyst w PMR zauważa, że w odpowiedzi na trend zdrowego żywienia detaliści z jednej strony wprowadzają nowe produkty, z drugiej zaś zmieniają te, które już zadomowiły się na rynku, eliminując mniej pożądane przez konsumentów składniki. Ekspertka jako jeden z przykładów wskazuje Biedronkę, która od kilku lat zmienia skład swoich produktów, eliminując z nich sól, cukier i zbędne składniki.

- Ale podobnych przykładów jest wiele. Lidl chce zmniejszyć w produktach marek własnych zawartość soli m.in. w wyrobach piekarniczych oraz cukru, zwłaszcza w przypadku płatków śniadaniowych i napojów, o 20 proc. Cel ten ma zostać zrealizowany do 2025 r. - tłumaczy Szot.

Przedstawicielka PMR zauważa, że także Tesco informowało w minionym roku o analizie 120 produktów pod marką własną (głównie napojów), która zakończyła się zmianą receptur 42 produktów, tak aby na 100 ml danego napoju przypadało mniej niż 5 gramów dodanego cukru.

Zdrowiej będzie także w sieci Aldi. Do końca 2018 r. sieć planuje całkowicie zastąpić olej palmowy w artykułach spożywczych marki własnej jego certyfikowanym przez RSPO odpowiednikiem. W tym roku Aldi również wprowadził markę własną Fair, sygnowaną certyfikatem Fairtrade.

- Celem francuskiej sieci E.Leclerc jest również zredukowanie o połowę pestycydów używanych do produkcji surowców, z których powstają produkty marki własnej. Sieć daje sobie na to dwa-trzy lata - wskazuje Magdalena Szot.

Istotne zmiany zaobserwować można także w kategorii wegetariańskich i wegańskich produktów pod markami własnymi sieci handlowych. Zgodnie z prognozami PMR, spożycie mięsa na osobę do 2030 r. ma spaść o 2,5 proc. względem 2017 r. Rozwój oferty wege przez sklepu nie powinien być zatem dla nikogo niespodzianką.

- Po produkty wegetariańskie i wegańskie sięgają nie tylko osoby będące na takich dietach, więc na półkach pojawiają się marki własne dedykowane takim produktom, m.in. K-take it veggie, K-Bio, Piotr i Paweł Bio, Tesco Organic, Auchan Bio - wymienia Szot. Jak zauważa ekspertka, również główne linie marek własnych poszerzane są o produkty wegańskie - przykładem lidlowa marka Pilos, którą poszerzono o napoje roślinne.

- Wprowadzenie marki GoBio przez Biedronkę jest kolejnym krokiem wskazanych wcześniej strategii sieci handlowych. Jednocześnie wpisuje się w trend przechodzenia private labels w private brands, czyli tworzenia marek własnych kompletnych: z wizją, reklamą, docelowo idącą za nimi rozpoznawalnością i lojalnością klientów. To się już sieciom udaje - ocenia Magdalena Szot.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Millennials 1 4 miesiące temuocena: 100% 

    A kiedy wyrzucą ze składów produktów rzeczy takie jak syrop glukozowo-fruktozowy, olej palmowy, glutaminian sodu czy aspartam albo acesulfam?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony