REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)
Carrefour planuje otworzenie placówki zaopatrzonej w pełni w produkty bio

Carrefour planuje otworzenie placówki zaopatrzonej w pełni w produkty bio (fot. mat. prasowe Carrefour)

Polski rynek żywności bio jest jeszcze w początkowym stadium rozwoju. W 2018 r. odpowiadał za jedynie 0,4 proc. całego rynku spożywczego. Tymczasem w krajach Europy Zachodniej ten udział jest kilkukrotnie większy – zauważa Karolina Szałas, analityk PMR.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Ekspertka zwraca uwagę, że obecnie nie ma wielu silnych graczy na rynku bio żywności – tego typu oferta dopiero się rozwija. Lider w sprzedaży żywności bio – Organic Farma Zdrowia jest niewielką siecią w porównaniu do liderów rynku spożywczego – liczy 31 placówek rozmieszczonych w największych miastach w Polsce.

– Kolejną siecią wartą uwagi jest Bio Family Supermarket. Młoda sieć, która pierwszy sklep otworzyła z końcem 2017 roku. Obecnie sieć posiada cztery sklepy (Poznań, Wrocław, Swarzędz, Konstancin pod Warszawą), jednak cały czas poszukuje nowych placówek. Na polskim rynku można wyróżnić mniejsze sieci, które posiadają małą liczbę sklepów lub lokalnych graczy, jak np. sieć Natura – sklepy ekologiczne. Sklepy obecne są od kilku lat na krakowskim rynku – relacjonuje Karolina Szałas.

Jej zdaniem, o potencjale rynku produktów bio świadczy także zainteresowanie  jednego z liderów rynku spożywczego tym tematem. Carrefour planuje otworzenie placówki zaopatrzonej w pełni w produkty bio. Pierwszy testowy Carrefour Bio ma się pojawić w tym roku w Warszawie, a od jego powodzenia zależy rozszerzenie konceptu do innych miast w Polsce.

– Co więcej, wśród liderów rynku niemal wszystkie sieci mają w swojej ofercie produkty ekologiczne. Sieci oferują zarówno półki ze zdrową żywnością, jak i wprowadzają własne linie produktów bio. Przykładem jest Lidl z marką własną Bio Organic, Kaufland (K-Bio), Biedronka (goBio, Tesco (Tesco Organic), Auchan (Auchan Bio), ), czy E.Leclerc (Bio Village), które nieustannie poszerzają tą kategorię produktową. Sieci cały czas rozszerzają asortyment bio. Tylko w ostatnim roku tą gamę produktów poszerzyło Netto o markę własną Go Eko oferującą ekologiczne warzywa, a sieć E.Leclerc zapowiedziała, że do 2020 roku planuje dwukrotnie zwiększyć ofertę marki własnej – podsumowuje analityk PMR.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony