20 lutego 2019
Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym...
Zarówno polski eksport, jak i import artykułów rolno-spożywczych osiągnęły najwyższy poziom w historii. Rekordowa jest również nadwyżka w handlu...
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Lokalny sklep osiedlowy kontra wielkopowierzchniowa galeria handlowa. Dwa różne światy? Niekoniecznie. Łączy je zasadnicza kwestia – pytanie: jak sprzedać więcej? Tu...
1 lutego 2019
21 stycznia 2019
Zakup mebli sklepowych to dla wielu detalistów nie lada wyzwanie. Regały muszą być idealnie dopasowane do rozmiarów sali sprzedaży, a nie można przecież ustawić...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
Firma Inpost udostępniła klientom nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
Lidl Polska po raz kolejny podnosi pensje swoim pracownikom, średnio o ok. 9,2 proc. Sieć stworzyła też ponad 700 nowych miejsc pracy – przede wszystkim na stanowiska...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
BRANŻA PO GODZINACH
PROMOCJE I MARKETING
28 stycznia 2019, 09:39
Inne
(fot. materiały prasowe)
Według branży, ceny niektórych rodzajów papieru potrzebnego do produkcji gazetek promocyjnych, podskoczyły w styczniu br. prawie o 10%. Jednak opinie o dalszych podwyżkach są dość podzielone - informuje MondayNews.
Część ekspertów twierdzi, że kolejne wzrosty jeszcze w tym roku mogą doprowadzić do spadku liczby tego typu publikacji na rynku. W konsekwencji do klientów może trafiać dużo mniej wydań niż w ub. roku, choć oczywiście wszystko będzie zależało od indywidualnych strategii. Mówi się też, że najbardziej dotkliwie odczują tę sytuację najmniejsze sieci handlowe.
Niektórzy gracze już pracują nad optymalizacją kosztów i szukają sposobów na nieobniżanie jakości wydawanych materiałów. Tymczasem wielu specjalistów zauważa, jak ważnym kanałem komunikacji marketingowej wciąż pozostaje papierowa gazetka.
Publikacje sieci handlowych mają rozmaite formaty, objętości i gramatury. Są drukowane w różnych technologiach. Do druku tego typu materiałów stosuje się często papiery gazetowe i ulepszane. Powszechnie używany jest również SC-A – niepowlekany, mocno gładzony i podobny do niego – SC-B z dodatkami makulatury, a także LWC – jednokrotnie powlekany. Z uwagi na cenę, rzadko wykorzystywany jest papier offsetowy. Jakość konkretnej gazetki w dużej mierze wpływa na koszt jej produkcji, ale znaczenie mają też inne czynniki.
– Analizując dane z ostatnich dwóch lat, widać, że największym wahaniom cen uległ papier gazetowy po wypadku w IP Kwidzyn w połowie marca ub. roku. Na rynku zabrakło ponad 30 tys. ton tego produktu. W relacji do 2017 roku koszty zakupu ww. produktu wzrosły nawet o 25%. Natomiast podwyżka w styczniu br. zatrzymała się na poziomie 8-10%. Jeżeli nie dojdzie do samoograniczenia produkcji lub zamknięcia kolejnej maszyny, to obecne ceny nie powinny wzrosnąć. Przemawia za tym także zmniejszone zapotrzebowanie na papier gazetowy z Chin i Turcji – mówi Krzysztof Izbrandt, Dyrektor Zarządzający w drukarniach Agory.
Natomiast Agnieszka Kapturkiewicz, Sales Manager z Drukarni Grupy Bauer Media, informuje, że w styczniu tego roku zdrożał papier używany do produkcji gazetek sieci handlowych o ok. 7-9%. Ekspert przewiduje kolejny wzrost na tym poziomie w lipcu br. W sumie w ciągu 12 miesięcy tworzywo może podrożeć o ok. 15%. Umowy drukarni z papierniami są negocjowane zwykle co pół roku. Z obserwacji eksperta wynika, że wytwórcy zawsze podnoszą ceny swoich surowców.
– Należy zauważyć również, że dostępność papierów SC i LWC jest zależna od złożonych i zakontraktowanych zamówień. I ten obszar rynku pozostaje dosyć stabilny. Dlatego wzrost cen na przełomie ubiegłego i tego roku osiągnął poziom ok. plus 5-6 procent za tonę. Widać już, że koszty zakupu różnych papierów używanych do produkcji wydawnictw promocyjnych na 2019 rok stabilizują się. Niemniej należy też liczyć się z ich nieznaczną podwyżką w drugiej połowie roku – uważa Krzysztof Izbrandt.
Sieć Chata Polska zmieniła wygląd swoich gazetek ofertowych. Po raz pierwszy gazetka w nowej
W niektórych sklepach Biedronka pojawiły się gazetki handlowe przygotowane w języku
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.