REKLAMAPPH 2019 - 50% - Baner Główny (06.11 - 31.12.2019)

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Już prawie jedna trzecia osób robiących zakupy wybiera w sklepie głównie produkty dobrej jakości. Ta grupa rośnie kolejny rok z rzędu, zatem można już mówić o stałym trendzie. W znacznej mierze liczy się też cena i promocja.

REKLAMAPPH 2019 - 50% - Belka w artykułach  (06.11 - 31.12.2019)

Społeczeństwo staje się zamożne. Polscy konsumenci mogą pozwolić sobie na zakup produktów lepszej jakości. Jak wynika z danych Open Research, na coraz częstszy wybór lepszych produktów ma również wpływ wzrost świadomości społeczeństwa.

Czysta etykieta

Coraz więcej osób zwraca uwagę na pochodzenie produktów, jak również na ich skład, mając na uwadze walory zdrowotne. – Zmieniają się także zachowania zakupowe w kontekście wyboru sieci detalicznych. Dyskonty wciąż są najczęściej wybierane, jednak asortyment w tych sklepach znacząco się zmienia. Jest coraz więcej produktów wyższej jakości, a dyskonty upodobniają się wyglądem i asortymentem do supermarketów – komentuje Mariusz Pyc, dyrektor w agencji Open Research.

Bliskość najważniejsza

Z badań Open Research wynika, że ogólnie konsumenci, wybierając miejsce zakupów, kierują się wygodną lokalizacją blisko domu oraz atrakcyjną ofertą cenową. Jednocześnie respondenci coraz częściej deklarują, że poza tymi dwoma oczywistymi atrybutami liczy się dla nich dobra jakość produktów. – Mniejsze znaczenie mają czynniki wpływające na komfort zakupów, jak sympatyczna obsługa, przestronność sklepu czy – mówiąc ogólnie – atmosfera – zaznacza Mariusz Pyc.

Patriotyzm zakupowy

73 proc. konsumentów deklaruje, że polskie pochodzenie zachęca ich do zakupu konkretnego produktu. Spośród spotykanych na rynku oznaczeń najbardziej do zakupu zachęca hasło „Produkt polski”, a w drugiej kolejności „Produkt Polski. Gwarancja jakości” oraz „Teraz Polska”. Kolejne pozycje zajęły oznaczenia „Jestem z Polski” i „Polski producent”. Natomiast jak wskazuje Mariusz Pyc, spośród funkcjonujących na rynku oznaczeń najmniej zachęca do zakupu dość nowa kampania „590”. Jako atrakcyjną wskazuje ją na razie tylko 10 proc. badanych.

Kwestia polskości

Co to znaczy produkt polski? Ponad połowa ankietowanych przez Open Research twierdzi, że to taki, który został wyprodukowany w Polsce. Natomiast co piąty badany uważa, że to produkt, który został wyprodukowany z polskich surowców. Dla 13 proc. konsumentów produkt polski to taki, który ma markę o polskich korzeniach, a dla 12 proc. taki, którego marka ma polskiego właściciela.

Coraz zdrowiej

Oprócz patriotyzmu zakupowego na rynek FMCG mocno wpływa trend prozdrowotny. Aż trzy czwarte kupujących uważa, że wybór produktów, które są zdrową żywnością, powinien być w sklepach większy. Tylko co piątemu kupującemu odpowiada dzisiejsza oferta. Co jednak rozumieją konsumenci pod pojęciem „zdrowej żywności”? – Zdrowa żywność jest w największym stopniu utożsamiana przez respondentów z produktami, które nie zawierają sztucznych dodatków oraz z produktami świeżymi. Dodatkowo ważnymi wyznacznikami zdrowej żywności jest jej niski poziom przetworzenia oraz brak wzmacniaczy smaku – wyjaśnia Mariusz Pyc. – Co zaskakujące, żywność organiczna, produkty oznaczone jako Bio czy żywność bez glutenu są utożsamiane ze „zdrową żywnością” w nieco mniejszym stopniu – dodaje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony