REKLAMAPszczółka - baner główny - Mietowe

(fot. Pixabay CC0)

Zebra Technologies Corporation, dostawca rozwiązań do identyfikacji, śledzenia oraz zarządzania zasobami i procesami, opublikowała wyniki badania „2017 Retail Vision Study”. W ramach ankiety przeanalizowano trendy technologiczne, które kształtują przyszłość globalnego handlu detalicznego oraz mają wpływ na wyższą jakość obsługi klienta. Wynika z niej, że niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży handlu detalicznego jest gotowe na przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia Internetu Rzeczy (Internet of Things – IoT), a 65 proc. planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Dalszy rozwój handlu internetowego zmusi detalistów do zapewnienia klientom bezprecedensowego poziomu wygody w celu zwiększenia ich lojalności. Do 2021 r. 65 proc. sprzedawców detalicznych planuje wprowadzić innowacyjne usługi dostarczania, na przykład dostawy do pracy, domu, a nawet do zaparkowanych samochodów.

Do 2021 r. niemal 80 proc. detalistów będzie w stanie personalizować wizyty w sklepie, ponieważ większość z nich będzie wiedziała, kiedy konkretny klient jest w placówce. Posłużą do tego takie technologie, jak mikrolokalizowanie, które pozwalają sprzedawcom detalicznym rejestrować więcej danych i bardziej dokładne informacje o zachowaniu klientów.

Detaliści starają się zapewnić klientom jednolite wrażenia zakupowe – 78 proc. podaje, że integracja handlu elektronicznego z zakupami w sklepie ma duże lub kluczowe znaczenie.

W celu skrócenia kolejki przy kasach, sprzedawcy detaliczni planują zainwestować w urządzenia mobilne umożliwiające samodzielne skanowanie, kioski i tablety, które zapewnią dodatkowe opcje płacenia za zakupy. 87 proc. detalistów wdroży do 2021 roku mobilne urządzenia kasowe (MPOS), co pozwoli im przyjmować płatności kartami kredytowymi lub debetowymi w dowolnym miejscu sklepu.

73 proc. respondentów twierdzi, że zarządzanie dużymi zbiorami danych (Big Data) ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Do 2021 r. co najmniej 75 proc. detalistów planuje inwestycję w analitykę predykcyjną oraz analitykę oprogramowania, żeby zapobiegać stratom oraz zapewnić optymalizację cen, a także kamery i analitykę wideo do celów operacyjnych i zwiększania jakości obsługi klienta.

57 proc. respondentów uważa, że technologie automatyzacji ukształtują branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach jak pakowanie i wysyłka zamówień, śledzenie zapasów, sprawdzanie poziomu zapasów w sklepie i asystowanie klientom w szukaniu towarów.

W 2021 roku 92 proc. sprzedawców detalicznych będzie najprawdopodobniej oferować opcję Click and Collect – obecnie ich odsetek wynosi 50 proc.

W regionie EMEA respondenci wskazali brak produktu w magazynie (53 proc.), dostępność identycznego produktu w innym sklepie za mniejszą cenę (46 proc.) oraz niemożność znalezienia pożądanego produktu (40 proc.) jako czynniki wpływające w największym stopniu na niezadowolenie konsumentów. W związku z powyższym, detaliści planują na nowo opracować zasady działania swojego łańcucha dostaw uwzględniając widoczność w czasie rzeczywistym zapewnioną dzięki automatyce, czujnikom i analityce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"