REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
 Monika-Grabarz-Czuluk, Kobieta roku w II edycji kampanii Handel jest kobietą

Monika-Grabarz-Czuluk, Kobieta roku w II edycji kampanii Handel jest kobietą (Fot. Makro Polska)

Kobiety w Polsce są świetnie wykształcone, silne i innowacyjne w biznesie. Aż 39 proc. z nich dostrzega szanse biznesowe w swoim otoczeniu. Największą przeszkodą jest dla przedsiębiorczyń brak wiary w siebie – takie wnioski płyną po drugiej edycji kampanii „Handel jest kobietą”, prowadzonej przez Makro Cash & Carry Polska.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

W tej edycji akcji "Handel jest kobietą" wzięło udział ponad 70 detalistek, zarówno prowadzących sklepy w ramach sieci franczyzowej Odido, jak i placówki niezależne. Większość ma co najmniej kilkunastoletnie doświadczenie w handlu. Wszystkie łączy to, że same zarządzają sklepem czy sklepami, z których się utrzymują. Czasem obok jest mąż, partner czy rodzina, ale to one są mózgiem i motorem napędowym tych biznesów. Strategiczne decyzje podejmują same. W wielu przypadkach rola mężczyzny w sklepie sprowadza się do zaopatrzeniowca; często bywają placówki, w których nie pracuje żaden pan. – Męża zatrudnię jako sprzedawcę – podsumowała jedna z liderek kampanii „Handel jest kobietą”. Podsumowanie drugiej edycji kampanii odbyło się w piątek 12 października w Akademii Makro w Warszawie. Przyjechały na nią detalistki z całej Polski.

W Polsce kobiet w handlu jest dużo, także na stanowiskach zarządzających – 37 proc. sklepów w naszym kraju prowadzą właśnie kobiety.

Z badań, na które powołuje się Makro wynika, że kobiety kierują 30,3 proc. w Polsce, a 39 proc. z nich dostrzega szanse biznesowe w swoim otoczeniu (w roku 2015 było to 32 proc. Polek).

-Polki są aktywne biznesowo, bo są współodpowiedzialne za byt ekonomiczny rodziny, kierują się chęcią samorealizacji, osiągania wyższych zarobków, chcą prestiżu i większej stabilności – mówiła podczas spotkania Irmina Trefoń z Makro Polska. – Pracujemy nad programem wspierającym sklepy. Do konsultacji zaprosimy właśnie was, kobiety, bo jesteście pomysłowe i odważne – dodała Trefoń.

Niestety, kobietom brakuje wiary w siebie, co jest czynnikiem zniechęcającym do zatrudniania kobiet w sklepie. Tylko 54 proc. pań (wobec 67 proc. panów) uważa, że ma wystarczające umiejętności do prowadzenia własnego biznesu. Przedsiębiorczyniom w handlu nie jest łatwo – muszą łączyć pracę w sklepie w obowiązkami rodzinnymi.  – Jesteśmy zabiegane, mamy mało czasu wolnego i praktycznie nie bierzemy urlopów. My, kobiety, jesteśmy wojowniczkami. Potrzebna jest akcja, która przygotuje młode pokolenie kobiet do osiągania sukcesów zawodowych. Nie można ciągle stawiać wyłącznie na mężczyzn, oni mają dużo od nas łatwiej – mówiła Edyta Poznaniak-Helak, bohaterka kampanii „Nie pracujemy dla Makro”, która wzięła udział w piątkowej gali.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony